مشاور فرماندهی کل نیرو‌های مسلح در امور ارتش:

دشمن می‌خواهد نه‌تنها جمهوری اسلامی بلکه ایران نباشد

امیر حاتمی گفت: دشمن در جنگ شناختی به دنبال این است که نه تنها جمهوری اسلامی بلکه ایران اسلامی هم نباشد، لذا در این جنگ اختلافات قومی مورد تاکید قرار دارد.
کد خبر: ۵۵۶۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰ - 17November 2022

دشمن می‌خواهد نه‌تن‌ها جمهوری اسلامی بلکه ایران نباشدبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» مشاور فرماندهی کل نیرو‌های مسلح در امور ارتش، صبح امروز (پنجشنبه) در جمع مسئولان، فرماندهان و کارکنان ستاد ارتش در مسجد امام خمینی (ره) این ستاد، با تاکید بر اهمیت موضوع «جهاد تبیین» به عنوان راهکار اصلی مقابله با جنگ شناختی دشمن علیه ایران اسلامی اظهار داشت: جنگ امروز دشمن علیه ایران اسلامی یک جنگ ترکیبی با محوریت جنگ شناختی است. جنگ شناختی یک فرآیند بسیار پیچیده است که با استفاده از اقدامات کوچک و متوالی و در دراز مدت، درک و شناخت انسان‌ها را مختل می‌کند.

امیر حاتمی با بیان اینکه جنگ شناختی و جنگ روانی در هدف و ابزار شبیه هم هستند، گفت: تفاوت این دو جنگ در آن است که در جنگ روانی، عمدتاً اراده انسان‌ها را هدف قرار می‌دهند تا بتوانند ملتی را از سرمایه اجتماعی و کانون تلاش خود مأیوس سازند، اما در جنگ شناختی همین هدف را با تغییر مفاهیم و برداشت‌ها به مرور زمان و در یک دوره طولانی پیگیری می‌کنند.

مشاور فرماندهی کل نیرو‌های مسلح در امور ارتش تصریح کرد: اگر می‌خواهید ببینید در معرض تیر و ترکش جنگ شناختی قرار گرفته‌اید یا خیر باید ببینید آیا درکتان نسبت به موضوعاتی که قبلاً برایتان روشن بوده نظیر وطن، پرچم و ارزش‌های ملی و دینی، تغییر کرده است.

وی بیان کرد: هدف جنگ شناختی آسیب رساندن به کشور با خدشه دار کردن اعتماد، امید، تلاش، کارایی و سرمایه اجتماعی و فرهنگی و تبدیل کردن آن‌ها به ضد ارزش‌ها است و به مرور زمان یک جامعه‌ای که بر روی سه پایه یعنی مردم، سرزمین و نظام حاکم استوار است با ناامید کردن و اعتماد زدایی مورد تهاجم و آسیب جدی قرار می‌گیرد.

امیر حاتمی عنوان کرد: دشمن پس از پیروزی انقلاب اسلامی با به کار بردن انواع توطئه‌ها و تهدیدات، همه نوع جنگی را علیه ملت انقلابی ایران اسلامی انجام داد از جمله در جنگ تحمیلی ۸ ساله، همه کشور‌های استکباری با بسیج امکانات و تسلیحات به صدام کمک کردند، اما نتیجه‌ای نگرفتند سپس در جنگ فرهنگی و در سایر عرصه‌ها از جمله ایجاد داعش و گروه‌های تکفیری و جنگ اقتصادی و تشدید تحریم‌های ظالمانه نیز نتیجه‌ای جز شکست عایدشان نشد.

این مقام مسئول اظهار داشت: دشمن فهمید آنچه تا امروز موجب شکست آنان در همه عرصه‌ها و میادین نبرد شده؛ هوشمندی و تشخیص توطئه‌ها و نقشه‌های شوم دشمن توسط مردم بابصیرت و همیشه در صحنه ایران اسلامی بوده است؛ بنابراین متوسل به جنگ شناختی شده‌اند تا بتوانند با استفاده از ابزار رسانه، قدرت درک و شناخت ملت ما را مختل کنند.

مشاور فرماندهی کل نیرو‌های مسلح در امور ارتش با اشاره به برخی از اهداف دشمن در جنگ شناختی، بیان کرد: برخی می‌گویند هدف دشمن از راه‌اندازی جنگ شناختی، تغییر ارزش‌ها و به دنبال آن تغییر رفتار ملت است تا جایی که دیگر هویتی به نام جمهوری اسلامی نداشته باشیم؛ یعنی اعتقاد و باور به استقلال خواهی، نه شرقی نه غربی، حفاظت از منافع ملی و دینی و ارزش‌هایی از این دست دیگر نباشد. عده‌ای دیگر نیز معتقدند هدف دشمن ساقط کردن نظام اسلامی است.

وی یادآور شد: امروز دشمن دو هدف بالاتر از این اهداف را نیز دنبال می‌کند، یکی اینکه نه تنها جمهوری اسلامی نباشد، بلکه ایران اسلامی هم نباشد؛ بنابراین در جنگ شناختی امروز اختلافات قومی مورد تاکید قرار داد.

امیر حاتمی خاطرنشان کرد: هدف دوم دشمن این است که در شرایط جدیدی که در سطح بین‌المللی در حال وقوع است و در نظم نوین جهانی، ایران اسلامی به جای نقش‌آفرینی و حفظ منافع ملی خود، درگیر موضوعات و مشکلات داخلی باشد؛ لذا باید در این جنگ تمام عیار شناختی نیز همچون سایر عرصه‌ها با هوشیاری و بصیرت انقلابی نقشه‌ها و توطئه‌های شوم دشمنان را نقش بر آب سازیم و همانگونه که در برابر انواع ویروس‌ها و بیماری‌ها خود را واکسینه می‌کنیم، باید در برابر آسیب‌های این جنگ که مهم‌ترین ابزارش رسانه‌ها هستند نیز خود، خانواده و ملت عزیزمان را با آگاه‌سازی و جهاد تبیین واکسینه کنیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها