نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

روحانیت در طول تاریخ پیشتاز روشنگری است

آیت‌الله «علم‌الهدی» گفت: جامعه روحانیت و علما از ابتدا تا به امروز در هر عرصه و جریانی که بر کشورهای اسلامی حاکم شده است، میدان‌داری کرده‌اند و با سلاح تبیین، اندیشه و قلم، پیشتاز جریان روشنگری در ایران شدند.
کد خبر: ۵۵۶۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۳ - 17November 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آیت‌الله «سید احمد علم‌الهدی» نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه خراسان اظهار داشت: در میان همه حوزه‌های جهان تشیع، حوزه خراسان از جمله نظام‌مندترین و منسجم‌ترین حوزه‌های علمیه محسوب می‌شود که قوام سازمانی امروز خود را مدیون مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی است و این موضوع به برکت مدیریت شورایی حوزه خراسان امتداد پیدا کرد و باعث شد تا در زمینه تهذیب نفس و تربیت مکارم اخلاق در طلاب، اقدامات مؤثری صورت بگیرد.

وی افزود: مسئله پویایی جریان حوزه و روحانیت در عرصه مراتب علمی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی گفت: این یک الزام تشکیلاتی است که ذات اقدس پروردگار بر جریان روحانیت و علمای دین تکلیف کرده است. این آیه در خصوص همه علما نیست بلکه فقط برای کسانی مصداق پیدا می‌کند که به دنبال اثرگذاری برای ایمان فردی و اجتماعی مؤمنان هستند و هدایت را به‌عنوان یک سرفصل، راهبرد اساسی فعالیت تبلیغی خود می‌دانند.

علم‌الهدی تصریح کرد: بر همین اساس، جریان آموزش و پژوهش پویا را باید ابزار ارتقای علمی برای طلاب و جریان روحانیت دانست و در این باره، با تقدیر از همه برنامه‌ریزی‌های توفیق‌آمیزی که در جریان مدیریت شورایی حوزه خراسان در پنج سال اخیر محقق شده، جای خرسندی است که روحانیونی در سنین جوان‌تر و البته پویایی اندیشه بیشتر، امروز جریان مدیریتی حوزه خراسان را مدیریت می‌کنند.

وی ادامه داد: از زمان شیخ توسی تا به امروز، حوزه علمیه یک جریان پویا و اثرگذار بوده و تاریخ ثابت می‌کند که از ابتدا تا به امروز در هر عرصه و جریانی که بر کشورهای اسلامی حاکم شده است، جامعه روحانیت و علما میدان‌داری کرده‌اند؛ خصوصاً در زمان حکومت رضاخان که مزدور انگلیس بود و در راستای سیاست‌های آنان سعی در ریشه‌کنی روحانیت داشت اما در مقابل، اندیشمندان حوزوی با سلاح تبیین، اندیشه و قلم، پیشتاز جریان روشنگری در ایران شدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی یادآور شد: به‌عنوان نماینده اعضای شورا و در محضر همه شما اساتید، علما، رؤسای مدارس و طلاب، برای مدیر جدید حوزه خراسان در عمل به مأموریت‌های ذاتی و راهبردهای مدیریتی خود در راستای برآورده ساختن نیازهای نظام در گام دوم انقلاب، آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم در حوزه پاسخگویی به شبهات و رفع نیازهای فرهنگی و تبلیغی قشر جوان و دغدغه‎مند کشور، توفیقات روزافزون کسب شود.

در این مراسم ضمن قدردانی از تلاش‌های آیت‌الله مصباح عاملی، حجت‌الاسلام علی خیاط به مدت سه سال به‌عنوان مدیر جدید و رئیس شورای عالی حوزه علمیه خراسان منصوب شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها