معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین:

حوزه جوانان نیازمند مخاطب شناسی و نیازسنجی است

سردار «معروفی» گفت: حوزه کتاب جوانان و نوجوانان نیازمند شناخت دقیق مخاطب و ارزیابی نیاز‌های آنان است و در این راستا باید عاقلانه، هوشمندانه و عالمانه عمل کرد.
کد خبر: ۵۵۶۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵ - 19November 2022

حوزه جوانان نیازمند کتاب‌هایی مبتنی بر مخاطب شناسی و نیازسنجی استسردار «حسین معروفی» معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین در حاشیه بازدید از یازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اظهار داشت: حضرت آقا به عنوان دیده‌بان تیزبین انقلاب، هدف گذاری‌های دشمنان را رصد می‌کنند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم گذشته، حال و آینده انقلاب را ترسیم کردند و با ۴۱ مورد بکار بردن واژه جوان، بار آینده را بر روی دوش جوانان گذاشتند.

معروفی ادامه داد: جوانان سرمایه‌های کشور ما هستند و دشمن دقیقا از بین بردن اعتقادات و انگیزه جوانان ما را نشانه گرفته است.

وی با بیان اینکه متاسفانه خیلی‌ها هنوز متوجه ابعاد مختلف فرمان جهاد تبیین نشده اند، تاکید کرد: جهاد تبیین فقظ سیاسی نیست بلکه شامل تمامی عرصه‌هایی است که عزت نظام اسلامی را معرفی می‌کند مثلا ما در عرصه دفاعی باید وضعیت قبل از انقلاب، دوران انقلاب و ابتدا و انتهای دوران دفاع مقدس و پس از آن را به جوانان معرفی کنیم.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: در عرصه نانو، پزشکی، استقلال و .. نیز بایستی با جهاد تبیین، موفقت‌های کشورمان را معرفی نماییم و بدانیم هیچیک از اینها، وابسته به جناح و گروه بندی سیاسی خاصی نیست.
وی همچنین موضوع کتاب را نیز یکی از بستر‌های مهم جهاد تبیین برشمرد و عنوان کرد: نشر و مطالعه کتاب بسیار موثر است بشرط اینکه در حوزه کتاب، مخاطب شناسی و برآورد نیاز‌های جوانان و نوجوانان و انتشار کتاب‌هایی با صفحات کمتر، مدنظر قرار گیرد.

معروفی با تاکید بر هجمه دشمن به اخلاقیات و اعتقادات جوانان گفت: بایستی در حوزه‌های جامعه شناسی، روانشناسی و ... بیشتر کار کنیم و لذا ضرورت دارد بیش از پیش به آموزش و پرورش بپردازیم، چون نظام تربیتی ما با این دستگاه عظیم گره خورده است.

وی با اظهار تاسف از پایین بودن سرانه مطالعه در کشور، گفت: تمام فعالیت‌هایی که در راستای ترویج مطالعه بخصوص در مورد جوانان صورت می‌گیرد باید عالمانه، هوشمندانه و عاقلانه باشد تا جوانان و نوجوانان بیشتر جذب شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها