نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس:

توزیع کتب حوزه ایثار و شهادت بدون مشارکت دستگاه‌ها امکانپذیر نیست

«بابایی» گفت: توزیع کتاب‌های مربوط به شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت بدون همکاری و مشارکت دستگاه‌ها امکان پذیر نیست.
کد خبر: ۵۵۶۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲ - 18November 2022

توزیع کتب حوزه ایثار و شهادت بدون مشارکت دستگاه‌ها امکانپذیر نیست«گلعلی بابایی» پیشکسوت، پژوهشگر و نویسنده عرصه ایثار و شهادت در حاشیه حضور در نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس استان قم در گفتگو با خبرنگار دفاع‌پرس در قم با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس در بین جوانان اظهار داشت: آن چیزی که شاکله شخصیتی هر جوانی را تشکیل می‌دهد، داشته‌های فکری و تحصیلات و مطالعات جانبی و از همه بیشتر، تاثیر فضای مجازی است.

وی افزود: بهترین پادزهری که می‌تواند ذهن جوانان و نوجوانان را از آسیب‌ها و سموم فضای مجازی نجات دهد، انس با کتاب بخصوص مطالعه کتب مربوط به فرهنگ ایثار و جهاد و مقاومت و آشنایی با جوانان رشید و دلاور این مرزوبوم است.

بابایی با تاکید بر اینکه فرهنگ دفاع مقدس، فرهنگی امتحان پس داده است و جوانان ما با سربلندی از آزمایش آن دوران بیرون آمده اند، گفت: آشنایی با کتب مشتمل بر سبک زندگی و رزم سردارانی همچون همت، زین الدین، متوسلیان، کاوه، باقری و ... که فرماندهی هزاران رزمنده را در شب عملیات بر عهده داشتند، قطعا بر روی جوانان و نوجوانان ما تاثیر می‌گذارد.

نویسنده کتاب همپای صاعقه تاکید کرد: اگر کتابی نتواند در یک جوان یا نوجوان تاثیر بگذارد، شاید مشکل از طرف ما در بخش توزیع و ... باشد.

وی با بیان اینکه تالیف هر کتاب فاخر دو الی سه سال زمان می‌برد، گفت: بعد از چاپ کتاب، نوبت به توزیع آن می‌رسد که اگر دیگر دستگاه‌ها در توزیع گسترده آن با ناشر همکاری نکنند، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از این ناحیه با مشکل مواجه می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها