برشی از کتاب؛

نقش هوانيروز در عمليات «محرم»

«هوانیروز در ابعاد پشتیبانی آتش، تخلیه مجروح، فناوری هوایی، هلیبرد، حمل مهمات، شناسایی و به نوعی در تمامی عملیات‌های دفاع مقدس نقش‌آفرینی کرد به طوری که نمی‌توان در هیچ عملیاتی نام و نقش هوانیروز را نادیده بگیریم.»
کد خبر: ۵۵۶۶۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶ - 19November 2022

نقش هوانيروز در عمليات محرمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، هوانیروز یکی از کارآمدترین و در حقیقت یک یگان واکنش سریع در یگان‌های نیروی زمینی محوری ارتش جمهوری اسلامی است. در عمليات محرم که 15 روز به طول انجاميد، هوانیروز در پشتیبانی از یگان‌های زمینی وارد عمل شد. خلبانان و کارکنان فنی هوانیروز با توجه به تحرک بالا و رشادت و دلاوری که از خودشان نشان دادند به کند کردن پیشروی دشمن و تثبیت آنها در منطقه کمک کردند و نقش انکارناپذیری در انهدام نیروهای دشمن داشتند.

حسینعلی محمدی در کتاب «دویرج» نقش هوانيروز در عمليات محرم را  این چنین توصیف می کند.

در این کتاب می خوانیم:

«در اين عمليات تيم‌های هجومی هوانيروز در قسمت‌هايی كه يگان پدافند هوايی عراق تسلّط داشت، ضرباتی بر نيروهای دشمن وارد كردند، به طوری كه فعاليت بالگردهای هجومی در فضای منطقه مشهود بود؛ اما نقش مهمتر يگان هوانيروز عمليات پشتيبانی، به خصوص تخليه مجروحين توسط تيم‌های پشتيبانی بود كه به نحو چشمگيری اجرا شد. در روز اول عمليات كه در اثر طغيان رودخانه دويرج راه تداركات و پشتيبانی نيروها مسدود شد، تنها اميد يگان‌ها برای تخليه مجروحين و دريافت آب و غذا و مهمات، يگان هوانيروز بود؛ گرچه در موارد معدودی نياز به كمک رسانی هوانيروز احساس شد، اما چون اين يگان دارای توان بالقوه براي تدارک قسمتی از نيازهای ضروری بود، حضورش تأثير روانی خوبی بر عمليات رزمندگان داشت.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار