سخنگوی قوه قضائیه:

دستگیری ۱۳ نفر در رابطه با حادثه تروریستی ایذه/ عاملان جنایت را رها نخواهیم کرد

ستایشی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای شناسایی و برخورد با مجرمین گفت: بر اساس آخرین آمار ۱۳ نفر دستگیر شده‌اند. ۱۲ نفر در بازدداشت و یک نفر با قرار تامین آزاد شده است.
کد خبر: ۵۵۶۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۱ - 19November 2022

دستگیری ۱۳ نفر در رابطه با حادثه تروریستی ایذه/ عاملان جنایت را رها نخواهیم کردبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «مسعود ستایشی» سخنگوی قوه قضائیه در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی جنایات تروریستی در استان‌های شهید پرور خوزستان و اصفهان توسط گمراهان که منجر به شهادت مردم و مدافعان امنیت شد را به ملت ایران تسلیت گفت.

ستایشی ادامه داد: مردم اطمینان داشته باشند فرزندان و خادمان ملت ایران در قوه قضائیه برای التیام بخشیدن این حادثه، عاملان این جنایات را رها نخواهند کرد و در مسیر تکمیل تلاش‌های مدافعان امنیت جمهوری اسلامی ایران، تمام جنایتکاران تروریست را مطابق قوانین مربوطه به سزای عمل ننگینشان خواهیم رساند.  

سخنگوی قوه قضائیه خاطرنشان کرد: ۲۵ آبان سال جاری حدود ساعت شش بعد از ظهر حادثه ترور ایذه صورت گرفته، بر اساس گزارش‌های واصله عده‌ای اغتشاشگر در موقعیت مورد بحث استقرار داشتند و همچنین در این محل عده‌ای از مدافعان امنیت و مردم در این محل حضور داشتند. پس از فراهم شدن شرایط اغتشاشگری دو موتور سوار که هر کدام دو راکب داشتند، با سلاح به مردم و مدافعان امنیت تیراندازی می‌کنند.  

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای شناسایی و برخورد با مجرمین گفت: بر اساس آخرین آمار ۱۳ نفر دستگیر شده‌اند. ۱۲ نفر در بازدداشت و یک نفر با قرار تامین آزاد شده است. اقدامات لازم و بی وقفه برای شناسایی و دستگیری اغتشاشگران و به ویژه عاملین ادامه دارد و در صورت حصول نتیجه به سمع و نظر ملت عزیز ایران خواهد رسید.

ستایشی با تاکید بر اقدامات در راستای شناسایی و دستگیری عاملین این جنایات صادر شده است، گفت: درصورت دستگیری برخورد قاطع و مطابق موازین قانونی صورت می‌گیرد.  

سخنگوی قوه قضائیه بیان کرد: وظیفه ما در قوه قضائیه این است که با تروریست‌های مسلح و ناامن کننده و مخلان امنیت مردم برخورد قاطع کنیم و با اشد مجازات در انتظار آن‌ها است.

وی با اشاره به بررسی پرونده‌های اغتشاشگران اخیر اظهار کرد: تا کنون پنج نفر محکوم به اعدام شده اند، این احکام بدوی است و امکان اعتراض دارد و درصورت قطعی شدن اجرا خواهد شد.  

ستایشی بیان کرد: افرادی که مخل امنیت و روان مردم هستند و منجر به خسارات مادی و معنوی مردم می‌شوند بدانند که قوه قضائیه بدون مماشات و ارفاقی نسبت به عاملان، مباشرین برخورد قاطع خواهد کرد.  

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به دیدار با خانواده شهدای حادثه تروریستی ایذه بیان کرد: با خانواده شهدا و مجروحین این حادثه ملاقات شده و این اطمینان خاطر به آن‌ها داده شده است که مسببان دستگیر و مجازات خواهند شد. نماینده مردم شریف ایذه و دادستان محترم مرکز استان در ایذه هستند و با خانواده شهدای این حادثه دیدار داشتند، اکنون جنگ ترکیبی و رسانه‌ای است، باید مسائل را تبیین و شفاف کنیم. خواهش ما از این عزیزان این بود که رسانه‌های بیگانه نتوانند از شرایط موجود سواستفاده کنند.  

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار