نشست قاضی‌زاده هاشمی با جمعی از جانبازان اصفهان/ ساختمان توانبخشی مرکز شهید مطهری اصفهان افتتاح شد

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه سفر استانی به اصفهان ضمن گفت‌وگو با جانبازان مرکز شهید مطهری اصفهان، ساختمان توانبخشی این مرکز را افتتاح کرد.
کد خبر: ۵۵۶۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹ - 17November 2022

نشست قاضی‌زاده هاشمی با جمعی از جانبازان اصفهان/ ساختمان توانبخشی مرکز شهید مطهری اصفهان افتتاح شدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز (پنجشنبه) در دیدار صمیمی با جانبازان مرکز شهید مطهری اصفهان ضمن گرامیداشت روز اصفهان، اظهار داشت: در این دیدار ۱۴ نکته مطرح شد که توضیح مشروح درباره آن‌ها وقت زیادی نیاز دارد. برای خدمتگزاری به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران خدا را شکر می‌کنیم و امیدواریم خدماتی در شأن ایثارگران عزیز ارائه شود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در بنیاد در دوران مختلف، افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران دارای کثرت موضوعات مختلف است و باید به نیاز‌های مختلف ۳.۵ میلیون نفر پاسخگو باشد و البته سایر دستگاه‌ها اثرگذاری زیادی در ارائه خدمات به ایثارگران دارند به عنوان نمونه بنیاد شهید و امور ایثارگران در قیمت دارو و یا واردات و توزیع دارو نقشی ندارد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: به جز تهیه گزارش شناخت تهیه شده از وضعیت خدمات‌رسانی به ایثارگران راه‌حل رفع مشکلات نیز با کمک اقشار مختلف ایثارگران تهیه می‌شود و جلسات متعددی با ایثارگران نخبه برگزار می‌شود و تعامل با قوای مختلف از جمله مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه برای همراهی و حل مشکلات ایثارگران به صورت گسترده ادامه دارد.

وی پس از تشریح دلایل اعلام اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد مشکلات درمانی ایثارگران گفت: بر اساس قانون هزینه درمان ایثارگران باید پرداخت شود. سرانه بیمه ایثارگران در سال گذشته ماهانه ۱۷۴ هزار تومان بوده و در سال جاری ۳۵۰ هزار تومان و دو برابر شده است، ولی به سازمان برنامه اعلام شده است که این میزان باید به ۴۰۵ هزار تومان برسد.

معاون رئیس جمهور افزود: بیمه دی از دوره گذشته حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان بدهی داشت و در دوره جدید هم بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان کسری دارد در حالی که پرداخت هزینه‌ها توسط این شرکت به ایثارگران به شهادت کارشناسان و مدیران این حوزه نسبت به سایر وضعیت بهتری دارد و با این وضعیت مالی باید ۵ ماه تأخیر در پرداخت‌ها وجود داشت، ولی این تأخیر بسیار کمتر و هزینه‌های درمانی مستقیم ایثارگران تا ۱۵ مرداد پرداخت شده است.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران یک سازمان مددکار است، گفت: در دوره جدید در انتخاب مدیران شاخص‌های مختلفی در حوزه‌های مهارتی و اخلاقی لحاظ شده است و ۴۰۰۰ نفر مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند و فقط در حوزه مدیرکلی ۳۰۰ نفر ارزیابی شده‌اند و البته باید تلاش کنیم که توانمندی کارکنان بنیاد ارتقا یابد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به ضرورت اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام، گفت: تعداد زیادی از پروژه‌ها از جمله مراکز فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار در ۲۸ استان فعال شده‌اند و این روند ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: ایثارگران دلسوزترین افراد به نظام و انقلاب اسلامی هستند و هم‌اکنون نیز میاندار دفاع از انقلاب هستند. تشکل‌های ایثارگری در دوره جدید تقویت شده‌اند و در سفر‌های استانی نیز نشست‌هایی با نخبگان، سرآمدان و کارآفرینان شاهد و ایثارگر برگزار می‌شود. هم‌اکنون گروه‌هایی از ایثارگران در مورد بخش ایثارگران قانون برنامه هفتم توسعه و سایر قوانین در حال کمک به بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند.

جانبازان حاضر در این مرکز شهید مطهری در ابتدای این نشست نظرات و پیشنهادات خود در حوزه‌های مختلف را مطرح کردند.

در این مراسم ساختمان توانبخشی شهید مطهری اصفهان به زیربنای شش هزار و ۳۵ متر مربع در چهار طبقه مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار