نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی:

نقش محرک غربی‌ها در اغتشاشات اخیر/ خطوط قرمز ایران باید در مذاکرات رعایت شود

نوش‌آبادی گفت: غربی‌ها در اغتشاشات و آشوب‌های اخیر ایران نقش محرک داشتند و خواب تغییر نظام را می‌دیدند، اما اکنون مأیوس شدند.
کد خبر: ۵۵۶۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳ - 19November 2022

نقش محرک غربی‌ها در اغتشاشات اخیر/ خطوط قرمز ایران باید در مذاکرات رعایت شود

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «حسین نوش‌آبادی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه برخی رسانه‌های غربی از زمستان برجام خبر می‌دهند، اظهار داشت: برخلاف آنچه رسانه‌های غربی از مرگ برجام خبر می‌دهند، جمهوری اسلامی ایران همچنان بر تعهد و اصولی که اعلام کرده در جریان مذاکرات هسته‌ای پایبند است در واقع هیچگونه مانعی برای مذاکرات در چارچوب‌های اعلامی،  نداریم.

نماینده مردم پیشوا و ورامین در مجلس ادامه داد: از آنجایی که جمهوری اسلامی اهل منطق و مذاکره است، همیشه برای صحبت و مذاکرات در خصوص مفاد برجام آمادگی دارد.

وی بیان کرد: طرف‌های غربی با وجود اینکه در پیام‌ها و ملاقات‌هایشان خواهان از سرگیری برجام هستند، اما در رسانه‌ها و تبلیغات سیاسی مطالب دیگری می‌گویند، آمریکایی‌ها برخلاف آنچه که نشان می‌دهند، افرادی را برای میانجیگری می‌فرستند.  در ظاهر و ریاکارانه برجام را پایان یافته می‌دانند و از زمستان گفتگو خبر می‌دهند، اما با واسطه‌هایی که می‌فرستند به دنبال مذاکره هستند.

نماینده مجلس گفت: واقعیت این است که طرف‌های غربی به مذاکرات و توافقنامه نیاز دارند، ایران هم از ابتدا گفته است که در چارچوب قوانین بین الملل و آژانس فعالیت هسته‌ای دارد و مخالفتی با مذاکرات نداشته، اما تاکید داشته‌ایم که باید خطوط قرمز ایران باید در این مذاکرات رعایت شود.

نوش‌آبادی افزود: غربی‌ها در اغتشاشات و آشوب‌های اخیر ایران نقش محرک داشتند و خواب تغییر نظام را می‌دیدند، اما اکنون مایوس شدند. غربی‌ها در چند ماه اخیر بر ایران فشار می‌آوردند تا آن‌ها در مذاکرات با قدرت وارد شوند، اما جمهوری اسلامی ایران در موضع قدرت است و اجازه دخالت بیگانگان در امور داخلی کشور نمی‌دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: تصور می‌شود که مذاکرات احیای برجام در چارچوب خود ادامه پیدا می‌کند و در آینده‌ای نزدیک نشست‌هایی به صورت مستقیم یا غیر مستقیم برای برجام خواهیم داست و فضای جدیدی برای موضوع مذاکر هسته‌ای ایجاد می‌شود.

منبع: خانه ملت 

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار