مشاور امور بانوان و خانواده شهردار اصفهان:

زنان اصلی‌ترین رکن یک خانواده هستند

«آقایی» گفت: زنان اصلی‌ترین رکن یک خانواده هستند و تربیت فرزندان و به نوعی تربیت جامعه را بر دوش می‌کشند که همواره به چگونگی نوع تربیت فرزندان خود می‌اندیشند.
کد خبر: ۵۵۶۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷ - 19November 2022

زنان اصلی‌ ترین رکن یک خانواده هستند// عکس مناسب نیست اگر عکس خانم آقایی رو دارید بارگزاری کنید.// متاسفانه عکس ازشون ندارم///الان بهشون میگم بفرستند«مریم آقایی» رییس دفتر تخصصی بانوان و مشاور امور بانوان و خانواده شهردار اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در خصوص نقش زنان در جامعه اظهار داشت: مؤثرترین نقش زن در تربیت و سلامت روحی، روانی و جسمی فرزند، همسر و جامعه است.

وی با بیان اینکه اهمیت پرداختن به موضوع زن ریشه در اهمیت نهاد خانواده دارد، چون نهاد مقدس خانواده رکن بنیادین اجتماع بشری است بیان کرد: از مهم‌ترین، سازنده‌ترین و ارزشمندترین نقش‌هایی که زن می‌تواند ایفا کند، نقش مادری و همسری است که در آموزه‌های دینی بسیار ارزشمند است. زن در خانواده می‌تواند در موقعیت و جایگاه‌های مختلف، ایفای نقش کند، بنابراین ضروری است که از جایگاه خود و نقش‌هایی که می‌تواند در حوزه روابط خانوادگی ایفا کند آگاهی داشته باشد. 

مشاور اموربانوان و خانواده شهردار اصفهان یادآور شد: زنان در نظام خانواده تنها فرزندآور نیستند. امروزه زنان اصلی‌ ترین رکن یک خانواده هستند و تربیت فرزندان و به نوعی تربیت جامعه را بر دوش می‌کشند که همواره به چگونگی نوع تربیت فرزندان خود می‌اندیشند.

آقایی با اشاره به اینکه نظام خانواده، یک نهاد اساسی و محوری در جامعه است و به عنوان هسته اولیه برای سایر نهادهای اجتماعی به شمار می‌رود، افزود: در بررسی کارکرد خانواده به دو نقش اصلی زن یعنی همسری و مادری توجه بیشتری شده است و در این میان مسئولیت زنان به مراتب از مردان سنگین‌تر است، زیرا زن نقش اصلی را در خانواده ایفا می‌کند و با ایفای نقش مادری و همسری می‌توانند تأثیر به سزایی در جامعه و خانواده داشته باشند، بنابراین باید زمینه‌ای ایجاد کرد که نهاد خانواده و رکن اساسی آن یعنی زن جایگاه واقعی خود را در جامعه حفظ کند و در جهت مثبت حرکت کند.

وی ادامه داد: با توجه به مسئولیت خانوادگی زن، نباید مسئولیت اجتماعی از دوش او برداشته شود، اما همواره مسئولیت‌های خانوادگی مقدم هستند؛ بنابراین زنان با حفظ سمت مسئولیت خانوادگی خود می‌توانند مسئولیت‌های اجتماعی مؤثری در جامعه داشته باشند.

رییس دفتر تخصصی بانوان شهرداری اصفهان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کرد: ایشان فرمودند:«زنان نیمی از جمعیت کشور هستند، اما تأثیر زنان در سرنوشت کشور بیش از تأثیر نیمی از کل جمعیت در سرنوشت است.»

آقایی با بیان اینکه زن حافظ خانواده است، زن مسلمان رکن اساسی و محور اصلی عواطف خانوادگی است، مطرح کرد: زنان در طول دوران هشت سال دفاع مقدس به طور خاص نقش محوری داشتند.  کمک روحی و معنوی به رزمندگان و خانوده‌های آسیب دیده از جنگ را برعهده داشتند. مادران و خانم‌های بسیاری همسران یا فرزندان خود را از دست دادند. این زنان به دلیل آگاهی مسیری که فرزندانشان برای آن جان خود را فدا کردند، پس از مدتی روحیه خود را باز می‌یافتند و خودشان در عرصه حمایت از نیاز کشور اقدام می‌کردند.

وی در خصوص نقش موثر زنان در خنثی سازی توطئه های دشمن در اغتشاشات و حوادث اخیر گفت: زنان باید با افزایش آگاهی و بصیرت به اتحاد کشور کمک کنند. با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی نیاز است در مسئولیت خود جهاد تبیین و روشنگری انجام دهند تا توطئه های دشمن خنثی شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار