بازتاب نامه رهبری به رییس‌جمهور در باره برجام در رسانه‌های خارجی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در نامه‌ای به رییس‌جمهور کشورمان دستورات مهمی را درباره رعایت و حفظ منافع ملی و مصالح عالیه کشور در اجرای برجام صادر کردند. این نامه در رسانه‌های بین‌المللی بازتاب داشته است.
کد خبر: ۵۵۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۳ - 21October 2015

بازتاب نامه رهبری به رییس‌جمهور در باره برجام در رسانه‌های خارجی

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس, خبرگزاری رویترز گزارش داد: رهبری برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را که ایران و گروه 1+5 در ماه ژوییه بر سرآن به توافق رسیدند تأیید کرد.

به گزارش رویترز، آیتالله خامنهای، رهبر معظم ایران روز چهارشنبه در نامهای خطاب به حسن روحانی، رییسجمهور این کشور دستور اجرای برجام را تحت شرایطی خاص صادر کرد.

وی که بالاترین قدرت در ایران محسوب میشود در این نامه تأکید کرده است که آمریکا و اتحادیه اروپا باید دستور لغو تحریمهای ایران را صادر کنند؛ بعلاوه این که این توافق نقاط ضعف اساسی دارد.

رهبری ایران همچنین تأکید کرده است؛ تهران تا زمانی که مسأله ابعاد احتمالی نظامی در برنامه هستهای گذشته و حال ایران حل نشده باشد، انتقال ذخیره اورانیوم غنی شده خود یا بازطراحی راکتور آب سنگین اراک را آغاز نخواهد کرد.

وی به حسن روحانی متذکر شد که این اقدامات زمانی انجام خواهد شد که موضوع ابعاد احتمالی نظامی مختومه اعلام شده باشد.

همچنین خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: رهبری ایران که همواره آخرین حرف را درباره سیاستهای کلی نظام در این کشورمیزند، روز چهارشنبه در نامهای به رییسجمهور ایران دستور اجرای جامع اقدام مشترک را صادر کرد و به دولت هشدار داد در این روند، هوشیار باشند.

آیتالله خامنهای که با وجود حمایتش از تیم مذاکره کننده هستهای تاکنون به طور علنی این توافق را تأیید یا رد نکرده بود، در نامه خود به طور رسمی بر توافق صحه گذاشت.

به گزارش آسوشیتدپرس، اعلام حمایت رهبری ایران از توافق هستهای به مقدار بسیار زیادی بحث و گفتوگوها درباره آن و به ویژه انتقادات علیه تیم مذاکره کننده حسن روحانی، رییسجمهور ایران را حل میکند و یک پیروزی بزرگ برای آنها در آستانه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی محسوب میشود.

اما آیتالله خامنهای در نامه خود هشدار داد که توافق هستهای از نقاط ضعف زیربنایی و ابهاماتی برخوردار است که میتواند در صورت نبود دقت و هوشیاری لازم منجر به آسیبهای جدی برای کشور در حال حاضر و اینده شود.

وی همچنین تأکید کرد که هرگونه اظهارنظری مبنی بر باقی ماندن تحریمها علیه ایران به عنوان نقض برجام تلقی خواهد شد.

منبع: ایسنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار