درخواست تکراری آمریکا؛ کاهش نفوذ منطقه‌ای و قدرت موشکی ایران

رئیس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه دفاع ملی با بیان اینکه آمریکا با استقلال ایران مشکل دارد، گفت، آمریکایی‌ها در پیام‌هایی خواستار عقب‌نشینی ایران از قدرت موشکی و نفوذ منطقه‌ای شده‌اند اما ایران کاملا رد کرده است.
کد خبر: ۵۵۶۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰ - 19November 2022

درخواست تکراری آمریکا؛ کاهش نفوذ منطقه‌ای و قدرت موشکی ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، در ویژه‌برنامه شبکه المیادین برای پوشش تحلیلی اتفاقات جاری در ایران، بیان شد که آمریکا در پیام‌هایی به ایران خواستار عقب‌نشینی تهران از قدرت موشکی و نفوذ منطقه‌ای خود شده؛ امری که ایران کاملا آن را رد کرده است.

استفاده دشمن از شیوه‌های جدید جنگ شناختی در این اغتشاشات

سردار علی رضا افشار رئیس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه دفاع ملی در پاسخ به این سوال که ایران در حوزه مبارزه با تروریسم در سوریه و عراق تجربه دارد، اما این بار در خاک خود با این موضوع روبه رو شده است؛ گفت، این امر، تخصص نیرو‌های اطلاعاتی و امنیتی را افزایش داده، اما چیزی که مهم است، این است که دشمن از طریق رسانه، فضای داخل را اینطور جلوه می‌دهد که ناامنی گسترده ایجاد شده است.

این وضعیت حس ناامنی را افزایش داده و می‌خواهند القاء کنند که کشور دچار ناامنی گسترده شده و این همان جنگ شناختی است که در تخصص نیرو‌های اطلاعاتی است و باید با آن مقابله شود... این اتفاقات، فرصتی است که ما سطح آگاهی و شناختی داخلی را افزایش دهیم. ما در این جنگ شناختی اسلوب‌ها و شیوه‌های جدیدی از دشمن دیدیم. توطئه علیه ما خیلی وقت است شروع شده و بعد از این هم ادامه خواهد داشت.

المیادین: آمریکا چه امتیازی می‌خواهد تا دیگر توطئه نکند؟ المیادین پرسید، ایران باید چه امتیازی بدهد که غربی‌ها از آن راضی شوند. در حوزه هسته‌ای یا در حوزه‌های دیگر؟

سردار علی‌رضا افشار گفت، به ظاهر این است که آن‌ها از نظر خودشان دنبال امتیاز‌های ساده‌ای هستند، اما این امر، نقطه آغاز بهره‌برداری آنان از کشور ما و نقض استقلال کشور است. آن‌ها دنبال نقض استقلال کشور و نفوذ ایران در منطقه هستند. پشتوانه بزرگ ما که مایه اقتدار ماست، استقلال ماست.

آن‌ها می‌خواهند ایران هم مثل عربستان گاو شیرده غرب شود... هدف اصلی جبهه مقاومت، حفظ استقلال و عدم وابستگی به شرق و غرب است. این، همان خواسته مردم است. دشمنی آمریکا از قبل از انقلاب تا امروز، به دلیل همین استقلال است. پیام‌هایی از آمریکا به ایران رسیده که خواستار عقب‌نشینی ایران از مسئله موشک‌های بالستیک و نفوذ در منطقه شده و البته ما آن را رد کرده‌ایم.  

تبدیل اغتشاش به اعتراض سراسری؛ مردم اجازه نداند

سردار افشار در پاسخ به این سوال المیادین که برخی سلاح‌های کشف شده متعلق به کشور‌های مختلفی است و این سلاح‌ها متعلق به چه کشوری است، گفت، این امر فقط در اعترافات به دست آمده ثابت نشده بلکه اطلاعات دیگر این امر را نشان می‌دهد [که این سلاح‌ها متعلق به چه کشور‌هایی است]... حتی آن کسی که بطری آتش‌زا پرتاب می‌کند بابت این امر پول گرفته آموزش دیده... سلاح‌هایی آمریکایی کشف شده و از خلال اعترافات روشن شده که دنبال تبدیل اعتراضات خیابانی به جنگ داخلی در ایران هستند. آن‌ها امید داشتند که مردم به اغتشاشات خیابانی بپیوندند، اما مردم آنان را ناامید کردند و این اغتشاش‌ها به اعتراض سراسری تبدیل نشد است.  

راهبرد نظام دفاع از ملت است

سردار افشار در پاسخ به این سوال که آیا دشمنان، میادین رویارویی بیشتری مقابل ایران باز می‌کنند و راهبرد ایران چه خواهد بود؟، گفت، گذر زمان پاسخ این سوال را بیشتر روشن می‌کنند. مقامات کشور به عربستان تذکر داده‌اند که از مسیر اشتباه برگردد. راهبرد نظام دفاع از ملت و مدیریت اتفاقات و ریشه‌کنی ریشه‌های این فتنه است که قدرت‌های جهانی آن را ایجاد کرده‌اند. جمهوری اسلامی ایران در زمان و مکان مناسب پاسخ این توطئه را خواهد داد چه به فرانسه چه به آلمان و دیگر کشور‌هایی که مستقیم یا غیرمستقیم در این توطئه علیه ایران شرکت کردند و همچنین طرف‌هایی که حادثه شاهچراغ را محکوم نکردند.  

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار