فرمانده نیروی هوافضای سپاه:

بسیاری از دستاورد‌های ما در روز حادثه عملیاتی می‌شود/ خبر موشک هایپرسونیک متعلق به مدت‌ها قبل است

سردار حاجی‌زاده با اشاره به دستاورد‌های نیروی هوافضای سپاه گفت: بسیاری از دستاورد‌های ما در روز حادثه عملیاتی خواهد شد؛ مانند هدف قرار دادن دشمن در فاصله هزار و ۵۰۰ کیلومتری که البته این‌ها تصادفی نیست.
کد خبر: ۵۵۷۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷ - 20November 2022

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، جمعی از اساتید سطوح عالی و دروس خارج فقه حوزه علمیه قم و مشهد از نمایشگاه توانمندی‌های نیروی هوافضای سپاه بازدید و با سردار «امیرعلی حاجی‌زاده» فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران دیدار و گفت‌وگو کردند.

سردار حاجی‌زاده در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید «حسن طهرانی‌مقدم» اظهار داشت: ما توفیق داشتیم که از سال ۱۳۶۰ در محضر شهدای بزرگی مثل شهید طهرانی‌مقدم و سایر دوستان باشیم. در آن دوران، شهید طهرانی‌مقدم در مجالس مختلف با حسرت مطرح می‌کرد که‌ ای کاش ما در واقعه کربلا بودیم و امام حسین (ع) را یاری می‌کردیم و در ادامه می‌گفت البته اگر سلاح خوب هم می‌داشتیم، می‌توانستیم امام زمان (ع) را بهتر یاری کنیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه افزود: این عطش و این حرارت از آن‌ روز در بین نیرو‌های هوافضا و موشکی شعله‌ور و بلکه اضافه نیز شده است. این شهید بزرگوار بار‌ها تکرار می‌کرد که ما نباید مشت ولی فقیه خود را خالی بگذاریم و باید بتوانیم با اجرا کردن تدابیر ولی فقیه خود از ایشان حمایت کنیم.

بسیاری از دستاورد‌های ما در روز حادثه عملیاتی می‌شود/ خبر موشک هایپرسونیک متعلق به مدت‌ها قبل است

وی با بیان اینکه ما در آن دوران سلاح‌هایی مانند توپ ۱۳۰ داشتیم که ۲۷ کیلومتر برد داشت و وقتی می‌خواستیم مکان‌هایی را در ۳۰ کیلومتری و ۲۹ کیلومتری منهدم کنیم، نمی‌توانستیم، تصریح کرد: به همین دلیل، شهر بغداد که به فاصله ۱۰۵ کیلومتری از مرز‌های ما قرار داشت را نمی‌توانستیم تهدید کنیم. اما این حرکت در زمان جنگ و دوران بعد از جنگ نیز ادامه پیدا کرد به طوری که امروز مجموعه نیروی هوافضا و بخش‌های مختلف سپاه به‌ویژه حوزه‌های موشکی و پهپادی تبدیل به یک قدرت شده است.

وی ادامه داد: امروز در حوزه هواپیمای بدون سرنشین و پهپاد‌ها در تراز جهانی هستیم و حرکت‌هایی را که ارتش‌های بزرگ و قدرتمند دنیا ده‌ها سال قبل از ما شروع به کار کرده‌اند را به چالش کشیده‌ایم و بسیاری از دستاورد‌ها نیز وجود دارد که روز حادثه اگر لازم باشد، بیرون می‌آید؛ مانند هدف قرار دادن دشمن در فاصله یک هزار و ۵۰۰ کیلومتری که البته این‌ها تصادفی نبوده و مرهون عمل به تعالیم اسلام و قرآن، و از معجزات الهی است.

سردار حاجی‌زاده در ادامه با بیان اینکه در حوزه موشکی در تراز جهانی جلو افتاده‌ایم، گفت: خبر موشک بالستیک هایپرسونیک پیشرفته که در مراسم سالگرد شهید طهرانی‌مقدم گفته شد و قادر است در جو و بیرون از جو مانور داشته باشد، متعلق به خیلی وقت پیش است؛ ولی در واقع امروز رسانه‌ای شده است و در این دستاورد، یک جهش نسلی اتفاق افتاده است و تا ده‌ها سال دشمن نمی‌تواند به توانمندی مقابله با این موشک برسد.

بسیاری از دستاورد‌های ما در روز حادثه عملیاتی می‌شود/ خبر موشک هایپرسونیک متعلق به مدت‌ها قبل است

فرمانده نیروی هوافضای سپاه به حوزه پدافند هوایی اشاره کرد و گفت: ما در برهه‌ای در حسرت یک سامانه پدافندی برد کوتاه بودیم؛ به طوری که رژیم بعثی عراق در جنگ هشت ساله برای تحقیر ما با هواپیما‌های باری به آسمان کشور ما می‌آمدند و زباله‌های پادگانی از جمله فایل، کمد، مبل، تیرآهن و... را به پایین می‌ریختند.

وی افزود: امروز با لطف خداوند در حوزه پدافند از موشکی و پهپادی گسترش بیشتری داشته‌ایم؛ به طوری که انواع رادار‌ها در حوزه‌ها، فرکانس‌ها، ارتفاع‌ها و برد‌های مختلف و همچنین سامانه‌های پدافندی ارتفاع پایین، سامانه‌های برد متوسط تا برد بلند همگی بومی و ساخت داخلی هستند.

سردار حاجی‌زاده در پایان به حوزه فضایی اشاره کرد و گفت: ما در حوزه فضایی اخیراً توانستیم به لطف الهی ماهواره‌بر «قائم ۱۰۰» را پرتاب کنیم؛ این ماهواره‌بر با سوخت جامد است و در سال جاری اولین ماهواره را با این ماهواره‌بر در مدار قرار خواهیم داد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها