وزیر آموزش‌ و پرورش:

لزوم بازدید دانش آموزان از پژوهشگاه رویان/ مکلف به کشف استعدادهای دانش آموزان هستیم

نوری گفت: مشاهدات ما نشان می‌دهد حضور دانش آموزان در پژوهشگاه رویان و بازدید از فعالیت‌های این پژوهشگاه، به‌اندازه ماه‌ها آموزش کلاسی اثرگذاری دارد.
کد خبر: ۵۵۷۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵ - 20November 2022

لزوم بازدید دانش آموزان از پژوهشگاه رویان/ مکلف به کشف استعدادهای دانش آموزان هستیمبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «یوسف نوری» وزیر آموزش‌ و پرورش در آئین تبادل تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت آموزش‌ و پرورش و پژوهشگاه رویان ضمن تسلیت شهادت تعدادی از هموطنانمان در شهر ایذه اظهار داشت: این تفاهم‌نامه به چند دلیل منعقد می‌شود؛ اول این‌که در راستای شعار سال و دانش‌بنیان است؛ دوم این‌که سعید کاظمی آشتیانی بنیان‌گذار پژوهشگاه رویان، معلم بوده و گفته است که من هرچه دارم از معلمی دارم، لذا شناساندن مفاخر معلمان در جامعه دانش آموزان و معلمان یکی از اهداف این تفاهم‌نامه است.

نوری ادامه داد: مقام معظم رهبری در ۲۱ اردیبهشت‌ماه فرمودند، افراد معدودی با دستاورد‌های سعید کاظمی آشتیانی آشنا هستند، لذا هدف ما افزایش این شناخت در جامعه است. جامعه پذیرش شناخت دستاورد‌های پژوهشگاه رویان را دارد و در سمیناری که با حضور پژوهشگاه رویان و در شبکه شاد و با شرکت معلمان زیست‌شناسی برگزار شد، سه میلیون و ۹۰۰ هزار نفر سخنرانی سخنرانان اصلی را تماشا کرده بودند و این موضوع به این معنا است که کنجکاوی و تمایل به یادگیری فناوری‌های نوین در معلمان وجود دارد.

وزیر آموزش‌ و پرورش با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: ایشان فرمودند که از نخبگان باید به‌صورت منطقی و عاقلانه حمایت شود، لذا این تفاهم‌نامه‌ها باید در راستای اجرای این فرمایشات آماده شود.

وی افزود: دانش‌آموزانی که در گذشته در پژوهشگاه‌های آموزش‌وپرورش در علوم مختلف فعالیت کرده‌اند، توانستند موفقیت‌های کشوری و جهانی کسب نمایند، لذا این تجربه ما را مکلف می‌سازد تا شرایطی را برای کشف استعداد دانش آموزان فراهم آوریم.

نوری با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش به‌عنوان نقشه راه نظام تعلیم و تربیت خاطرنشان کرد: در سه راهکار سند تحول، حرکت به سمت پژوهش‌های بنیادین تأکید شده است و مشاهدات ما نشان می‌دهد حضور دانش آموزان در پژوهشگاه رویان و بازدید از فعالیت‌های این پژوهشگاه، به‌اندازه ماه‌ها آموزش کلاسی اثرگذاری دارد، لذا بر اهمیت آموزش‌های مشاهده‌ای و تنوع محیط‌های یادگیری تأکید می‌کنیم.

وزیر آموزش‌ و پرورش گفت: باید سکویی برای استعدادیابی دانش‌آموزان ایجاد نمائیم، فرایند‌های این کار انجام شده است و به‌زودی اجرایی خواهد شد، این سکو در این تفاهم‌نامه نیز باید فعال شود تا دانش‌آموزانی که علاقه‌مندی بیشتری به فعالیت در این حوزه دارند بتوانند از طریق مسیر‌هایی که ما ایجاد می‌کنیم، علاقه‌مندی‌های خود را شکوفا نمایند.

وی با اشاره به وجود شبکه شاد برای آموزش‌های مجازی افزود: می‌توان از امکانات شبکه شاد در آموزش مجازی استفاده کرد و پژوهشگاه رویان با داشتن کانالی در این شبکه می‌تواند بخشی از پژوهش‌ها و آموزش‌های خود را به دانش آموزان از این طریق ارائه دهد.

این مقام مسئول با اشاره به دستور رئیس‌جمهور برای برگزاری اردو‌های راهیان پیشرفت اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر وجود چنین اردو‌هایی تأکید داشته‌اند و این اردو‌ها گام مهمی برای اجرای جهاد تبیین نیز هست که در این تفاهم‌نامه بر انجام آن تأکید شده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار