با یاد شهید لک زایی

سومین همایش علمی «حبیب دل‌ها» در قم برگزار شد

نشست علمی سومین همایش حبیب دل‌ها یادمان سردار شهید حاج حبیب لک‌زایی، روز گذشته در سالن مرکز همایش‌ های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.
کد خبر: ۵۵۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶ - 23October 2015

سومین همایش علمی «حبیب دل‌ها» در قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از قم، سردار جواد ملکی، حجت الاسلام دانشی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و حبیب الله دانش شهرکی استاد دانشگاه و همرزم شهید لک زایی، روزگذشته در همایش حبیب دلها به ایراد سخن پرداختند.

سردار جواد ملکی طی سخنانی با اشاره به اینکه شهید لکزایی در خانواده مذهبی و دوستدار اهل بیت(ع) تربیت شده است، اظهار کرد: در آثار پیش از انقلاب شهید لکزایی اخلاص و منشی دیده میشود که این اخلاق نشأت گرفته از تربیت صحیح وی بوده است.

وی افزود: امام زمان(عج) توجه و عنایت خاصی به رزمندگان اسلام در 8 سال دفاع مقدس داشت که اثبات این امر را میتوان در تصمیمهای عاقلانهای که رزمندگان میگرفتند مشاهده کرد و در همین راستا میتوان گفت «شهید لکزایی نیز به دلیل اخلاصی که داشت به طور قطع مورد عنایت امام عصر (عج) قرار گرفته بود».

همرزم شهید لکزایی با اشاره به اینکه باید از فرمان امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب پیروی کرد، گفت: یکی از وظایف مردم پیروی از فرامین رهبر معظم انقلاب است که شهید لکزایی همیشه به فرامین امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب گوش فرا میدادند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نیز با اشاره به ساخت فیلمهایی با مضمون زندگی شهدا گفت: ساخت فیلمهایی با مضمون شهدا سبب آشنایی بیشتر مردم با سیره و روش زندگی ایشان میشود.

وی با تاکید بر اینکه شهدای سیستان و بلوچستان متعلق به دوران دفاع مقدس و همین روزها هستند، اظهار کرد: مردم سیستان و بلوچستان شهدای بسیاری را تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کردهاند.

دانشی افزود: رفتار و منش شهید لک زایی برای مردم چه در دوران دفاع مقدس و چه پس از آن الگو بود و دلیل این امر تنها شجاعت و اخلاق نیکوی این شهید بزرگوار بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به توزیع کتابی درباره مهدویت، گفت: شهید لک زایی دستور داده بود که یک هزار و 100 جلد کتاب درباره مهدویت در استان سیستان و بلوچستان میان مردم توزیع شود.

دانشی تبیین کرد: ولایت پذیری شهید لک زایی یکی دیگر از برجستگیهای رفتاری وی بود که در این راستا ارتباط مناسبی با نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان داشت و از سوی دیگر تمام سخنان رهبر معظم انقلاب را به نشانه یک دستور میدانست که باید حتما انجام میشد.

وی با اشاره به اینکه شهید لک زایی فرمانبردار سخنان رهبر معظم انقلاب بود، توضیح داد: شهید لکزایی پس از سخنان رهبر معظم انقلاب طرحها و برنامههای خاصی را برای اجرایی شدن سخنان رهبر معظم انقلاب تدوین میکرد.

حبیبالله دانش شهرکی از اساتید دانشگاه نیز با اشاره به اینکه شهید لکزایی سربازساز بود، اظهار کرد: شهید لکزایی پیش از آنکه شهید باشد شیعهپرور و شیعه واقعی بود.

وی افزود: شهید لکزایی همت بالایی در تشویق مردم برای حضور در جبهههای جنگ داشت که در این مسیر سختیها و مشکلات بسیاری متحمل شد.

استاد دانشگاه قم با اشاره به اینکه شهید لکزایی غیرشیعیان را تشویق به شیعه شدن میکرد، گفت: بسیاری از فرق مختلف اهل سنت که به وسیله شهید لکزایی شیعه شدند به مقام رفیع شهادت نائل شدند.

شهرکی تصریح کرد: شهید لکزایی در امر به معروف و نهی از منکر نیز فعالیتهای بسیاری داشت و هیچگاه این فریضه الهی را فراموش نمیکرد و حتی در این مسیر در دانشگاه قم در مسیر فریضه امر به معروف و نهی از منکر فعالیتهایی را انجام داده بود.

وی با اشاره به اینکه شهید لکزایی همیشه در جبهههای جنگ حضور داشت، گفت: شهید لکزایی با توجه به وضعیت جسمی که داشت اما همیشه در در کنار بسیجیان حضور داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار