نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی:

ایران‌هراسی پروژه نخ نما شده آمریکایی‌هاست

عباس‌‎زاده مشکینی گفت: ادعای جنگ ایران علیه سعودی‌ها از سوی آمریکا در راستای سیاست نخ نما شده کاخ سفید است.
کد خبر: ۵۵۷۲۲۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲ - 21November 2022

ایران‌هراسی پروژه نخ نما شده آمریکایی‌هاست

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محمود عباس‌زاده مشکینی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگویی با اشاره به ادعای اخیر یکی از مقامات آمریکا مبنی بر اینکه مانع حمله ایران به عربستان شده است، اظهار داشت: آمریکا سال‌ها است که پروژه ایران هراسی را در دنیا و منطقه رقم زده است و با گذشت سال‌ها و کهنه شدن این سیاست شاهد شکست پروژه ایران هراسی هستیم.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس با بیان اینکه ایران محور ثبات سیاسی و امنیتی در منطقه خاورمیانه است، ادامه داد: آمریکای‌ها می‌دانند هیچ معادله‌ای بدون حضور ایران در منطقه قابل تصور نیست، از سوی دیگر ایران سیاست تقویت روابط با همسایگان را دنبال می‌کند، همچنین خواهان اجماع نظر و همگرایی با کشور‌های خاورمیانه است تا منطقه برای حضور سران بیگانه تنگ شود و پای آن‌ها از منطقه قطع شود.

وی تاکید کرد: در طول تاریخ شاهد پلشتی‌های سعودی‌ها بودیم، هر زمان که مشکلی داشتند برای حل آن به سمت ایران آمدند و هر زمان مسئله شان حل شد راه خودشان را رفتند. آن‌ها در مواقعی تحت تاثیر ترجیحات رژیم صهیونیستی و غربی‌ها قرار گرفتند که چنین رویه‌ای را برای منطقه و عربستان نمی‌پسندیم.

نماینده مجلس با اشاره به دخالت‌های اخیر سعودی‌ها در امور داخلی ایران، بیان کرد: مقامات سعودی با چنین رفتار‌هایی دیوار بی اعتمادی بین ریاض و تهران را بلند می‌کنند و ملت ایران هرگز رفتار و دیپلماسی رسانه‌ای سعودی‌ها را فراموش نخواهند کرد. آمریکایی‌ها برای فرافکنی از مسائل داخلی خود مباحث ایران هراسی را دنبال می‌کنند از این رو بازی سعودی‌ها را نباید جدی گرفت.

منبع: خانه ملت 

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار