مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی:

خانواده‌های شهدا دفاع مقدس را برای جوانان تبیین کنند

امیر «عباسی» گفت: خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران باید برای نسل جدید تبیین کنند که علت آن‌که جوان عزیز و گرانقدر خود را تقدیم نظام و میهن اسلامی کرده‌اند چه بوده و این شهادت یا جانبازی چه دستاوردی برایمان داشته است.  
کد خبر: ۵۵۷۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۳ - 24November 2022

امیر دریادار دوم «رضا عباسی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در تبریز، درباره لزوم گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در جامعه اظهار داشت: گرامی داشتن یاد و خاطره شهدا برای مردم کشور ما بسیار حائز اهمیت است و همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده‌اند زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کم‌تر از شهادت نیست.

وی افزود: آن‌چه باید به آن توجه کنیم این است که این شهیدان گرانقدری که برای نظام و انقلاب تقدیم کرده‌ایم، چه دستاوردی برای کشور ما داشته‌اند و چرا امروز نظام سلطه به دنبال زدودن فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت در جامعه ماست و تلاش می‌کند با استفاده از یک جنگ شناختی، حماسه عظیم دفاع مقدس را زیر سوال ببرد.

امیر «عباسی» ادامه داد: کسانی که از نزدیک انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس را لمس و تجربه کرده‌اند، هیچ تردیدی در عظمت و بزرگی آن ندارند و لذا همواره پشتیبان این آرمان‌ها و ارزش‌ها هستند. از این رو دشمن به سراغ نوجوانان و جوانان رفته و این نسل را مورد هدف قرار داده است.

وی با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و ایستادگی در برابر نظام سلطه تاکنون به خوبی برای جوانان تبیین نشده است، گفت: امروز برخی از جوانان ما در فضای مجازی مقهور دروغ‌پراکنی‌های دشمن شده‌اند و دشمن آن‌قدر روی ذهن این نسل کار کرده که باعث می‌شود برخی افراد بدون آنکه خود بخواهند، کف خیابان بیایند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی تاکید کرد: خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران باید برای نسل جدید تبیین کنند که علت آن‌که جوان عزیز و گرانقدر خود را تقدیم نظام و میهن اسلامی کرده‌اند چه بوده و این شهادت یا جانبازی چه دستاوردی برایمان داشته است.

امیر «عباسی» ایجاد شبهه در اذهان را نخستین گام دشمن دانست و اضافه کرد: دشمن درباره بسیاری از مسائل مربوط به دفاع مقدس شبهه‌افکنی می‌کند و بعد از جا افتادن این شبهات در ذهن افراد، گام بعدی او ایجاد تردید است.

وی تصریح کرد: این به وجود آوردن تردید تا جایی پیش می‌رود که گویا ایران آغازگر جنگ علیه عراق بوده است؛ اگر ما به تردیدها پاسخ روشن و منطقی ندهیم دشمن گام بعدی را هم برمی‌دارد و این بار تردید را به گسست تبدیل می‌کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: رسانه در گذشته صرفا ابزار قدرت بود اما امروز عین قدرت است.

امیر «عباسی» با اشاره به کمبود مهمات و تسلیحات رزمندگان در دوران دفاع مقدس گفت: ما روزی خمپاره یا گلوله توپ نداشتیم اما امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که موشک‌هایی با صدها کیلومتر برد تولید می‌کنیم که می‌تواند یک شناور را در اقیانوس هند مورد هدف قرار بدهد.

وی تاکید کرد: امروز ما افتخار می‌کنیم که به برکت خون شهدای عزیزمان هیچ بخش از خاک کشورمان در اشغال بیگانه نیست؛ این درحالی است که جنگ تحمیلی، تنها جنگ در تاریخ جهان بود که دو جبهه شرق و غرب با یکدیگر علیه یک کشور متحد شدند اما نتوانستند کاری از پیش ببرند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی علت هم‌پیمان شدن ابرقدرت‌های شرق و غرب علیه کشورمان را استقلال و خوداتکایی ایران برشمرد و یادآور شد: انقلاب اسلامی باعث قطع وابستگی کشورمان به نظام سلطه شد و این بیداری ملت ایران، درحال انتشار به دیگر ملل جهان بود و از این رو استکبار جهانی به‌خاطر از دست دادن منافع خود احساس خطر کرد.

امیر «عباسی» اذعان و اعتراف مجامع جهانی به شروع جنگ از سوی عراق را دستاورد دیگر ایستادگی رزمندگان کشورمان عنوان کرد و گفت: در اوایل جنگ علی‌رغم ارائه اسناد و مدارک روشن از سوی ایران، مجامع جهانی حاضر به پذیرش این واقعیت که رژیم صدام جنگ را آغاز کرده نبودند اما در نتیجه مقاومت دلیرانه مردم ما سرانجام همه کشورها به این موضوع اذعان کردند و این دستاورد بزرگی برای کشور ما در عرصه بین‌الملل بود.

وی با اشاره به مقاومت رزمندگان آذربایجانی در سوسنگرد برای آزادسازی این شهر در آبان ماه 1359 گفت: ما اشتراک زبانی یا قومی با مردم آن منقطه نداشتیم اما یک اشتراک بزرگ به نام هویت ملی و تمامیت ارضی داشتیم که موجب می‌شد تمام اقوام و کلیه نیروهای مسلح همدل و یک‌پارچه شوند و در برابر دشمن بایستند.

امیر «عباسی» ادامه داد: امثال شهید «باکری» دانشجویان معمولی بودند که در دانشگاه به تحصیل مشغول بودند اما جنگ باعث رشد و بروز نبوغ و استعدادهای آنان شد و خودباوری عظیمی در میان نخبگان ما ایجاد کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی اضافه کرد: تا پیش از انقلاب اسلامی ناوهای انگلیسی و آمریکایی از داخل آب‌ها به کشور ما تحکم می‌کردند و مقابله با آن‌ها قابل تصور نبود اما امروز با اقتدار تمام تفنگداران دریایی این کشورها را به اسارت می‌گیریم.

وی دستیابی ایران به طراحی و ساخت زیردریایی را گوشه‌ای از توانمندی‌های بزرگ دفاعی برشمرد و تاکید کرد: زیردریایی از جمله راهبردی‌ترین تسلیحات است که حتی از موشک و هواپیما هم ارزش و اهمیت بیش‌تری دارد.

امیر «عباسی» درباره علت حضور ایران در جبهه مقاومت اظهار داشت: روزی در خرمشهر تانک رژیم بعث ناگهان داخل خانه ما وارد شد. اما امروز استراتژی ما هدف محور شده است و لذا باید بتوانیم از هزاران کیلومتر خارج از خاکمان، با دشمن مقابله کنیم. اگر ما این اشراف اطلاعاتی و توانایی را نداشته باشیم، با لگد دشمن از خواب بیدار می‌شویم.

وی تصریح کرد: امروز اگر نظام سلطه به این باور برسد که می‌تواند از طریق جنگ به کشور ما ضربه بزند، لحظه‌ای دریغ نمی‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار