گلزار شهدای گمنام زاهدان؛ میزبان عزاداران شام غریبان

مردم عزادار زاهدان با حضور در گلزار شهدای گمنام زاهدان و برافروختن شمع، شب شام غریبان را در سوگ سرور و سالار شهیدان کربلا و یاران باوفایش به ماتم نشستند.
کد خبر: ۵۵۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷ - 25October 2015

گلزار شهدای گمنام زاهدان؛ میزبان عزاداران شام غریبان

به گزارش خبرگزاریدفاع مقدساز زاهدان، گلزار شهدای گمنام زاهدان میزبان خیل عظیم عزاداران حسینی بود که با روشن کردن شمع، شب شام غریبان را به یاد شهیدان کربلا به سوگ و ماتم نشستند و اشک غم و اندوه بر حسین (ع) و یاران باوفایش ریختند.

عزاداران حسینی با نوحههایی مانند « امان از دل زینب» و «امشب به دشت کربلا سکینه گریان است، شام غریبان است» با در دست داشتن شمع به یاد کودکان و نونهالان قافله سالار کربلا به عزاداری پرداختند.

شب شام غریبان، دلها همه به سوی حرم مطهر امام حسین (ع) پر میکشید، هر کسی آرزو میکرد شهید ره نهضت سرخ حسینی میبود، امشب دلها همچون پروانه دور شمع میگشت و به یاد سر بریده امام حسین (ع) واله و آشفته بود.

عزاداران حسینی با برگزاری آئین شب شام غریبان بار دیگر ارادت و احترام خود را به خاندان رسول خدا ابراز کردند.

این حسین کیست که دلها همه دیوانه اوست، این چه شمعی است که جانها همه پروانه اوست.

مروری بر رخدادهای بازدهم محرم سال 61 هجری

در روز یازدهم محرّم سال 61 هجری، بازماندگان شهیدان به همراه زینب(س) و کودکان، آماده حرکت به سوی کوفه شدند.

هنگام حرکت، کاروان اسیران را از قتلگاه عبور دادند، وقتی چشم اسیران به بدنهای غرقه به خون روی زمین افتاد، نالههای دردناک سر دادند و شام غریبان شهدا را در بیابان، با زمزمههای دلخراش عزاداری، با اشک و ناله در سوگ عزیزان و پرستاری از یتیمان، و با نماز شب و نیایش با پروردگار به صبح رساند.

نظر شما
پربیننده ها