نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان تاکید کرد؛

ضرورت نگارش خاطرات و تاریخ شفاهی روحانیون مبارز انقلابی

حجت‌الاسلام شاهرخی گفت: ثبت و ضبط تاریخ شفاهی و خاطرات روحانیون مبارز دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بسیار مهم و حائز اهمیت است چرا که خاطرات و زندگینامه این قشر جامعه حاوی نکات ارزشمندی از مفاهیم اخلاقی، تاریخ، فرهنگ و سبک زندگی افراد جامعه است.
کد خبر: ۵۵۷۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸ - 23November 2022

ضرورت نگارش خاطرات و تاریخ شفاهی روحانیون مبارز انقلابی

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، حجت‎الاسلام والمسلمین «سید احمدرضا شاهرخی» نماینده ولی‌فقیه در لرستان امروز (چهارشنبه) در دیدار با سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان اظهار داشت: ثبت و ضبط تاریخ شفاهی روحانیون مبارز دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بسیار مهم و حائز اهمیت است چرا که خاطرات و زندگینامه این قشر جامعه حاوی نکات ارزشمندی از مفاهیم اخلاقی، تاریخ، فرهنگ و سبک زندگی  افراد جامعه است.

حجت الاسلام شاهرخی ضمن ابراز رضایت از نگارش کتاب تاریخ شفاهی وی، افزود: بخش عمده ای از خاطراتم به دوران دفاع مقدس اختصاص دارد. در جلسات شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان حضور خواهم داشت و با برگزاری این جلسات در بیت امام جمعه موافق هستم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان به ضرورت تدریس دو واحد درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه اشاره کرد و افزود: لازم است که در حوزه علمیه صادقیه برای نشست‌های تخصصی بررسی نقش روحانیت در دفاع مقدس برگزار شود.

در ادامه این دیدار سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گزارشی از روند تکمیل موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس لرستان ارائه دادند و اظهار داشت: موزه دفاع مقدس لرستان آماده افتتاح و بهره برداری است.

وی گفت: قرار است که در یک مناسبت ملی همزمان پنج موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس در سراسر کشور افتتاح شود که یکی از آنها موزه دفاع مقدس لرستان است.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار