یادداشت/

بسیج؛ مظلومیت از یاد رفته

هفته بسیج یادآور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین است، نهادی مردمی که از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون همواره در صف مقدم بوده اند و در همه حوادث، اتفاقات و بحران‌ها حضوری موثر و مفید و البته همراه مظلومیت داشته اند.  
کد خبر: ۵۵۷۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۵:۰۳ - 24November 2022

بسیج؛ مظلومیت از یاد رفتهگروه اجتماعی دفاع‌پرس - «احمد صادقی» عضو شورای اسلامی شهر تهران؛ در افتخار آفرینی‌های بسیج هر چه بگوییم کم گفته‌ایم، اما آنچه در طول این سالیان از آن غافل شده‌ایم مظلومیت بسیج است. بسیج همواره مظهر اقتدار، جهادگری و صف شکنی و ایثار بوده، در عین حال پاسدار امنیت نیز بوده است، اما همواره دشمنان و معاندین سعی داشته‌اند که چهره‌ای خشن از بسیج ترسیم کنند. در حالی که بسیج بیش از آنکه در مقابل دشمنان با شدت برخورد می‌کند در میان مردمان بسیار رئوف و مهربان است.  

برای اینکه یادآور شویم که چهره «رحما بینهم» بسیج همواره جلوی دیدگانمان بوده، اما ما آن را نمی‌دیدیم، لازم می‌دانم چند واقعه را یاد آوری کنم: در روز‌های آغازین شیوع ویروس منحوس کرونا ترسی به جان همه افتاده بود که حتی در بین خانواده‌ها و افرادی که در یک منزل زندگی می‌کردند اگر کسی دچار بیماری می‌شد با وسواس خاصی او را تیمار می‌کردند تا مبادا تماسی با وی نداشته باشند که البته توصیه پزشکان هم بود. در همان روز‌ها این بسیجیان بودند که در مساجد و حسینیه‌ها به صورت کاملا جهادی به توزیع اقلام بهداشتی می‌پرداختند، ماسک و شیلد توزیع می‌کردند، در بیمارستان‌ها و سوله‌هایی که به بیمار‌ها اختصاص داده شده بود حضور یافتند تا بیماران را پرستاری کنند، بی مهابا و بدون هیچ چشمداشتی در مراکز واکسیناسیون حضور یافتند تا واکسیانسیون شهروندان در کمترین زمان صورت پذیرد. در همه این احوال و زمان این افراد بیش از افراد دیگری در معرض بیماری بودند، اما مظلومیت را با جهاد گری در هم آمیختند و خم به ابرو نیاوردند. آن روز‌ها که مردم در صف‌های واکسیناسیون می‌ایستادند کسی به فکر مظلومیت بسیج نبود!

به عقب‌تر باز می‌گردیم زمانی که سیل در سال ۹۸ جنوب و شمال کشور را در نوردید آن هم در ایام عید که بسیاری از خانواده‌ها فرصتی برای شادی نیافتند و خانه و کاشانه شان ویران شد. در این ایام بسیجیان مخلص روانه میدان شدند بی هیچ چشمداشت و توقعی؛ در خیابان‌ها و کوچه‌های که تا کمر زیر آب می‌رفت به لایروبی خانه‌ها مشغول شدند، امداد رسانی به مردم را در کنار نیرو‌های امدادی انجام دادند و بعد از عملیات امداد رسانی وظیفه سازندگی را هم عهده دار شدند. آن روز‌ها هم مظلومیت بسیج دیده نشد. چه بسا بسیاری بودند که در حین آوار برداری و لایروبی خانه‌ها صدمه دیدند و مجروح شدند، اما هیچ پروپاگاندایی شکل ندادند چرا که بسیجی بر آن عهدی که با خدا بسته است استوار است یعنی کار را برای رضای خدا انجام دادن و تنها از او مزد خواستن.

زلزله‌های مختلف که در کشور رخ داد؛ کرمانشاه، ورزقان، سرپل ذهاب و ... همه و همه صحنه رشادت و ایثار بسیجیان بود و این فوزعظیم که از سوی حضرت امام برگزیده شدند هنوز هم همان روحیه را دارند و آماده فداکاری و جانفشانی کمک به محرومان و مردمان کشور هستند. امروز، اما سنگر، سنگر حفظ ایمان و پاسداری از امنیت کشور و کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی است. امروز هم بسیجیان بار دیگر ثابت کردند که در جبهه حق قرار دارند و با مظلومیت کامل و زیر سنگ و آماج ناسزا‌های ضد انقلاب قرار گرفته اند، شهید داده اند، اما وظیفه خود را فراموش نکرده اند. تبلیغات منفی و شدید دشمن را به جان خریده اند، اما همچنان دل در گرو بازگشت غافلان و نادمین دارند. با این حال دشمنان این مرز و بوم سعی در به تصویر کشیدن چهره‌ای خشن و بی رحم از بسیج دارند.

امروز مردم شهید پرور ما باید بیش از هر زمان دیگری هشیار باشند، اینبار مردم باید از مولود انقلاب اسلامی پاسداری کنند و از مظلومیت بسیج دفاع نمایند. مظلومیتی که دشمنان می‌خواهند در دیدگان مردم از یاد برود، اما مظلومیت بسیج به تاسی از مظلومیت مولای شهیدمان ابا عبدالله الحسین (ع) نه از یاد رفتنی است و نه نادیده گرفتنی.

هفته بسیج را به همه بسیجیان غیور این مرز و بوم، رهبر عظیم الشان و بسیجیمان و ساحت مقدس حضرت، ولی عصر (عج) تبریک می‌گویم.  

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار