نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی:

سند جامع هم‌افزایی نهاد‌های قرآنی تهیه شود

یزدی‌خواه به‌منظور آموزش صحیح قرآن به دانش آموزان و قشر‌های گوناگون جامعه، خواستار تهیه سند جامع هم‌افزایی نهاد‌های قرآنی شد.
کد خبر: ۵۵۷۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴ - 23November 2022

سند جامع هم‌افزایی نهاد‌های قرآنی تهیه شود

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «سید علی یزدی‌خواه» عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به روش‌های آموزش قرآن در مدارس، اظهار داشت: هر دانش آموز در دوران تحصیل ۷۲۰ ساعت آموزش‌های روخوانی، روانخوانی و معنای قرآن را فرامی گیرد، ولی درحدود ۵۰درصد دانش آموزان نمی‌توانند قرآن بخوانند و این مساله نشانگر ضرورت بازنگری در شیوه‌های تدریس آموزش قرآن در مدارس است.

وی افزود: البته میزان علاقه مندی معلمان یکی از عواملی است که دانش آموزان را به یادگیری قرآن تشویق می‌کند. البته امروز محیط‌های آموزشی برای یادگیری قرآن متنوع شده است و مساجد و هیات‌ها نیز برنامه‌هایی برای آموزش قرآن دارند.

یزدی‌خواه ادامه داد: نشان دادن علاقه مندی معلمان به آموزش قرآن و تمرین و پشتکار دانش آموزان باعث نهادینه شدن آموزش قرآن در میان کودکان و نوجوانان می‌شود. متاسفانه برای آموزش قرآن کمتر از ابزار‌های هنر استفاده می‌شود و برخی روش‌های آموزشی نیازمند پوست اندازی است.

نماینده مردم اسلامشهر، تهران، ری و شمیرانات با بیان این مطلب که در حوزه قرآن کم کاری شده است، اضافه کرد: علاوه بر همسویی نداشتن نهاد‌های قرآنی مانند سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان دارالقرآن الکریم و سایر نهاد‌های مربوطه، ما نیازمند یک سند جامع هم افزایی در زمینه آموزش قرآن هستیم. البته در حوزه‌های برنامه ریزی، جذب و تربیت نیروی کارآمد و تامین اعتبار هم مشکلاتی وجود دارد که باید رفع شود.

منبع: ایرنا 

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار