نماینده ولی‌فقیه در استان همدان:

حرف اسلام و فلاسفه اسلامی، سعادت اصلی بشر است

حجت‌الاسلام «شعبانی» با بیان اینکه حرف اسلام و فلاسفه اسلامی، سعادت اصلی بشر است، گفت: متاسفانه گرفتاری‌های بشر به این دلیل است که ما خودمان را آن طور که باید نشناخته‌ایم.
کد خبر: ۵۵۷۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱ - 24November 2022

حرف اسلام و فلاسفه اسلامی، سعادت اصلی بشر استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، حجت‌الاسلام «حبیب‌الله شعبانی»  نماینده ولی فقیه در استان همدان امروز (پنج‌شنبه) در آیین اختتامیه کنفرانس بین‌المللی انسان‌شناسی در اندیشه فلسفی ابن‌سینا، اظهار داشت: اسلام مکتب عقلانیت و مبنایش بر اساس توجه به مبانی عقلی است. اسلام ددین صلح و به دنبال سعادت بشر است.

وی با بیان اینکه عقل، اگر در مکتب وحی قرار گیرد، می‌تواند بسیاری از واقعیات هستی را به درستی درک کند، افزود: در نگاه اسلام، شناخت انسان مساوی با شناختن خداوند است.

حجت‌الاسلام شعبانی ادامه داد: این موضوع، یعنی استعداد و ظرفیت در انسان نهفته است و اگر کسی این استعداد را بشناسد، به خداوند خواهد رسید

وی عنوان کرد: در نگاه فلاسفه اسلامی و بوعلی، حقیقت وجودی انسان نفس اوست، نه بدن او. اگر انسان فقط گرفتار بدن خود شود، به آن سعادت حقیقی دست پیدا نخواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه حرف اسلام و فلاسفه اسلامی، سعادت اصلی بشر است، خاطرنشان کرد: متاسفانه گرفتاری‌های بشر به این دلیل است که ما خودمان را آن طور که باید نشناخته‌ایم، در حالی که دارای نفس ناطقه‌ای هستیم که باید از این ظرفیت به درستی استفاده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها