فراکسیون اعتدال ملی لبنان:

گفت‌وگو تنها راه انتخاب رئیس جمهور است

فراکسیون اعتدال ملی لبنان اعلام کرد که تنها راه حل کلاف سردرگم انتخاب رئیس جمهور این کشور گفت‌وگو میان همه جریان‌های سیاسی است.
کد خبر: ۵۵۷۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳ - 25November 2022

گفت‌وگو تنها راه انتخاب رئیس جمهور استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «سجیع عطیه» عضو فراکسیون اعتدال ملی لبنان اعلام کرد که تنها راه حل کلاف سردرگم انتخاب رئیس جمهور این کشور گفت‌وگو میان همه جریان‌های سیاسی و ایجاد اهداف و برنامه‌های مشترک است.

عطیه افزود: باید یک فرد مقبول از لحاظ همه گروه‌ها به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود و این فرد باید بتواند با همه احزاب ارتباط داشته باشد، البته در این زمینه مشکل افراد نیستند، بلکه مأموریتی است که باید همه ما درباره انجام آن توسط رئیس جمهور اجماع داشته باشیم.

همچنین، فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تفاهم میان جریان‌های سیاسی، بهترین و سریع‌ترین راه برای انتخاب رئیس جمهور این کشور است.

این در حالی است که، روز گذشته هفتمین جلسه پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس جمهور این کشور در حالی برگزار شد که در شش جلسه قبلی نیز نمایندگان موفق به انتخاب رئیس جمهور نشده بودند.

برخی محافل سیاسی علت اصلی عدم توفیق پارلمان لبنان در انتخاب رئیس جمهور جدید را به کارشکنی‌های حزب قوات به ریاست سمیر جعجع مرتبط می‌دانند. این منابع تاکید دارند که حزب قوات در پی شکست در موضوع انتخاب رئیس پارلمان و انتخاب مجدد نبیه بری در این مقام، تصمیم دارد با مانع تراشی در انتخاب رئیس جمهور جدید از دیگر احزاب سیاسی لبنان انتقام بگیرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار