نژادپرستی علیه گروه‌های اقلیتی موضوعی روزمره در آلمان

نگاهی به وضعیت داخلی آلمان نشان می‌دهد که اقدامات این کشور با ادعا‌های مطرح شده از سوی آن در زمینه حقوق بشر بسیار متناقض است.
کد خبر: ۵۵۸۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳ - 26November 2022

نژادپرستی علیه گروه‌های اقلیتی موضوعی روزمره در آلمان

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، کشور‌های غربی مانند آلمان در سطح جهان خود را مدافع حقوق بشر عنوان می‌کنند، اما نگاهی دقیق‌تر به وضعیت آن‌ها نشان می‌دهد که این ادعا‌ها تا چه حد دور از واقعیت هستند.

بیشتر آلمانی‌ها تشخیص می‌دهند که نژادپرستی در جامعه آن‌ها وجود دارد و نه تنها بر اقلیت‌ها، بلکه بر تمام کسانی که در این کشور زندگی می‌کنند نیز تأثیر می‌گذارد؛ اولین گزارش ملی تبعیض و نژادپرستی در این کشور نتایج شگفت انگیزی را نشان داده است.

در یک نظرسنجی اخیر، درصد بسیاری از افرادی که در آلمان زندگی می‌کنند به سوالی درباره وجود نژادپرستی در این کشور پاسخ مثبت داده‌اند.

یکی از مدیران این تحقیق می‎گوید: ما واقعا متعجب شدیم که ۹۰ درصد گفتند در آلمان نژادپرستی وجود دارد؛ این نشان می‌دهد که مردم نسبت به نژادپرستی نهادی و ساختاری آگاهی دارند.

یک سوم از افراد مورد بررسی در این تحقیق گفتند که قربانیان نژادپرستی «بیش از حد» هستند.

در حالی که اکثریت در آلمان وجود نژادپرستی را به رسمیت می‌شناسند، به عنوان بخشی از زندگی روزمره تلقی می‌شود. حدود ۶۵ درصد از مردم در آلمان بر این عقیده هستند که مقامات دولتی تبعیض نژادپرستانه را اعمال می‌کنند.
جامعه آلمان علیه اسلام و مسلمانان

مقامات آلمانی دستکم ۶۶۲ جنایت اسلام هراسی را در سال ۲۰۲۱ ثبت کرده‌اند؛ بیش از ۴۶ مسجد به دلیل خشونت ضد مسلمانان مورد حمله قرار گرفته و دستکم ۱۷ نفر زخمی شدند.

حملات به مسلمانان و مساجد در آلمان به دنبال همه‌گیری ویروس کرونا در سال‌های اخیر افزایش یافته و وضعیت وخیم است، زیرا این کشور با مشکلات اقتصادی مواجه است.

مقامات آلمان همچنین ۱۵۲ حمله اسلام هراسی را ثبت کردند، در حالی که دستکم هفت نفر در شش ماه نخست سال ۲۰۲۲ زخمی شدند.

اما ممکن است این تصویر کامل نباشد، زیرا بسیاری از حملات گزارش نمی‌شوند؛ بسیاری از مسلمانان حوادث را به پلیس گزارش نمی‌دهند، زیرا فکر می‌کنند شکایات آن‌ها جدی گرفته نمی‌شود.

نهاد‌های حقوق بشری در آلمان نسبت به افزایش حملات علیه پناهجویان و مهاجران در این کشور ابراز نگرانی می‌کنند.

تعداد حملاتی که پناهگاه‌های پناهجویان ومهاجران را هدف قرار می‌دهند، در آلمان در حال افزایش است؛ در ۹ ماه اول سال ۲۰۲۲، ۶۵ حمله از این دست ثبت شده که تقریبا به اندازه تمامی سال ۲۰۲۱ (۷۰ مورد) بود.

در دوره بحران مهاجرات در آلمان طی سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ تعداد این حملات بیش از دو هزار مورد بوده است.

تنها در ماه‌های اخیر چند مور د از اردوگاه‌های پناهجویان هدف حمله قرار گرفته و به آتش کشیده شده‌اند؛ در حالی که تحقیقات هنوز در جریان است، تردیدی وجود ندارد که علت آتش‌سوزی چیست.

بالا گرفتن راستگرایی افراطی در آلمان موجب شده تا دیدگاه‌های شدیدی علیه پناهجویان شکل بگیرد و تهدید‌ها علیه آنان همچنان در حال افزایش است.

منبع: میزان 

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها