«جای خالی یوسف»؛ داستان‌هایی از زندگی شهدای دفاع مقدس

کتاب «جای خالی یوسف» مجموعه داستان‌هایی کوتاه درباره زندگی شهدای دفاع مقدس است که به اهتمام «مریم میرزایی» منتشر شده است.
کد خبر: ۵۵۸۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۱ - 28November 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، ژانر «داستان» بخش قابل توجهی از ادبیات دفاع مقدس را تشکیل می‌دهد و به دلیل ویژگی‌هایی نظیر خیال‌انگیز بودن، علاقه‌مندان فراوانی دارد.

کتاب «جای خالی یوسف» مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه درباره شهدای دفاع مقدس است که به قلم جمعی از نویسندگان جوان به رشته تحریر درآمده و به اهتمام «مریم میرزایی» منتشر شده است.

هر یک از داستان‌های این کتاب، بر پایه وقایعی از زندگانی یک شهید دوران دفاع مقدس شکل گرفته و برای آشنایی بیش‌تر مخاطب، در پاورقی شهید مذکور اجمالا معرفی شده است. ایجاز و اختصار، سادگی، روان بودن و بهره‌گیری از زبان عامه – به‌ویژه لهجه‌ها و گویش‌های مناطق مختلف ایران – از جمله ویژگی‌های کتاب حاضر است که آن را به اثری خواندنی مبدل ساخته است.

در مقدمه کتاب آمده است:

می‌نویسیم که یادمان نرود. نوشتیم که یادمان بماند انسان‌های فراموش‌کاری شده‌ایم. تک‌تک این داستان‌ها را باهم نوشتیم که یادمان نرود. این فراموشی لعنتی مسری و ویروسش وارد ذهن تک‌تک ما شده است. همۀمان خیلی چیزها را یادمان رفته است. یادمان رفته خیلی از صداها را، خیلی از چهره‌ها را، خیلی از دست‌خط‌ها را و خیلی از داستان‌ها را؛ حتی خیلی از سفارش‌ها را.

چاپ نخست کتاب «جای خالی یوسف» در سال 1400 در تیراژ 500 جلد توسط انتشارات «معبر آسمانی» (وابسته به اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی) منتشر شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار