نماینده ولی فقیه در استان همدان:

دانشگاه فرهنگیان دین را برای دانشجویان و جامعه تبیین کند

حجت‌الاسلام «شعبانی» گفت: دانشجویانی در دانشگاه فرهنگیان حضور دارند که خود فردا تبدیل به مربی خواهند شد. دانشگاه فرهنگیان باید دین را به درستی برای دانشجویان و جامعه تبیین کند.
کد خبر: ۵۵۸۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱ - 26November 2022

دانشگاه فرهنگیان دین را برای دانشجویان و جامعه تبیین کندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، حجت‌الاسلام «حبیب‌الله شعبانی»  نماینده ولی فقیه در استان همدان امروز (شنبه) در جمع مدیران دانشگاه‌های فرهنگیان غرب کشور اظهار داشت: بشر دارای ظرفیت‌های نهفته فراوانی است که باید به فعلیت برسد. وظیفه مربی، شناسایی نقاط قوت و استعدادها و به فعلیت رساندن آن با مهارت خود است.

وی با بیان اینکه بنابر آیات و روایات برای رسیدن انسان به کمال، هیچ راهی به غیر از دین و وحی وجود ندارد، افزود: عقل به جز دین نیست و به تعبیری عقلی که در کنار وحی قرار می‌گیرد همان دین است. 

حجت‌الاسلام شعبانی با بیان اینکه تمام آموزه‌های دین، حرکت به سمت کمال است، ادامه داد: بشر منقطع از وحی، همان تمدن غربی است که می‌بینیم تمام همت خود را بر تقویت قوای نباتی و حیوانی قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه کار فرهنگی، یعنی شکوفا کردن استعدادهای جامعه، گفت: دانشجویانی در دانشگاه فرهنگیان حضور دارند که خود فردا تبدیل به مربی خواهند شد. دانشگاه فرهنگیان باید دین را به درستی برای دانشجویان و جامعه تبیین کند.

وی با بیان اینکه مسئولان دانشگاه فرهنگیان در آینده یک نسل می‌توانند تأثیر گذار باشند، متذکر شد: در عرصه دین داری اگر معلم، خود دین دار نباشد، نمی‌تواند دین را به درستی تعلیم دهد.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار