پیکر شهید سردار «داوود جعفری» در شاهچراغ آرام گرفت

پیکر مطهر شهید مدافع حرم سردار «داوود جعفری» امروز بر روی دستان مردم ولایتمدار شیراز تشییع و در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) به خاک سپرده شد.
کد خبر: ۵۵۸۳۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲ - 27November 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، پیکر مطهر شهید مدافع حرم سردار «داوود جعفری» از کارکنان هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مستشار نظامی این نهاد در سوریه، امروز از سه راه نمازی شیراز به سمت آستان مقدس احمد ابن موسی (ع) بر روی دستان مردم ولایتمدار و انقلابی شیراز تشییع و در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) به خاک سپرده شد.

در مراسم وداع و تشییع پیکر مطهر این شهید گرانقدر آحاد مردم اعم از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، دانش‌آموزان، طلاب و دانشجویان، مسوولان اجرایی و مقامات نظامی و انتظامی حضور داشتند.

آیین تشییع پیکر مطهر سردار داود جعفری ابتدا از ساعت 8 پنجشنبه سوم آذر، از محل حسینیه امام رضا(ع) جنب ستاد نیروی هوافضای سپاه برگزار شد و سپس پیکر مطهر این شهید گرانقدر صبح دیروز پنجم آذر وارد فرودگاه جهرم شد و مورد استقبال مردم شهید پرور این شهرستان قرار گرفت و شور و حال خاصی به جهرم داد.

در ادامه پیکر مطهر سردار جعفری به روستای قلات از توابع شهرستان قیروکارزین و محل تولد این شهید منتقل و مراسم وداع با آن پیکر مطهر عصر دیروز در این روستا برگزار و درنهایت امروز در شیراز تشییع و به خاک سپرده شد.

در این مراسم علاوه بر نوحه‌خوانی و مدیحه سرایی مداحان که شور و حال معنوی خاصی به مراسم بخشیده بود حاضران به عزادارای و سینه‎زنی پرداختند و در حالی که پرچم مقدس کشورمان و تصویر شهدا و امامین انقلاب را در دست داشتند با شعارهای «مرگ بر آمریکا، مرگ بر ضد ولایت فقیه، مرگ بر آل سعود، مرگ بر اسراییل، مرگ بر انگلیس، مرگ بر منافق» از استکبار جهانی و ارتجاع منطقه‌ای و منافقین داخلی و خارجی اعلام برائت و انزجار کردند.

در خصوص شهادت این شهید گرانقدر، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه 2 آذر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «صبح دوشنبه پاسدار رشید اسلام سرهنگ داوود جعفری از مستشاران نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه، توسط ایادی رژیم صهیونیستی با انفجار بمب کنار جاده‌ای در حوالی دمشق به شهادت رسید. بی‌تردید رژیم جعلی و جنایتکار صهیونیستی پاسخ این جنایت را دریافت خواهد کرد.»

سرتیپ دوم پاسدار «داوود جعفری» از دستگیر‌کنندگان ملوانان آمریکایی در خلیج‌ فارس در سال 94 و از مستشاران نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه بود که چند روز پیش با انفجار بمب کنارجاده‌ای در حوالی دمشق در تاریخ یکم آذرماه به شهادت رسید و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، رژیم صهیونیستی را عامل به شهادت رساندن شهید جعفری اعلام کرد.

شهید داوود جعفری و جمع دیگری از پاسداران انقلاب اسلامی زمستان سال 1394 به‌همراه جمعی از همکاران و سردار فدوی فرمانده وقت نیروی دریایی سپاه به دیدار رهبر انقلاب رفتند و رهبر انقلاب ضمن قدردانی از آن‌ها به سردار فدوی و چهار تن از آنان نشان فتح داد.

دلیل این قدردانی، اقدام حماسی و شجاعانه آنها در دستگیری ملوانان آمریکایی در خلیج فارس بود که تصویرش در رسانه‌ها و فضای مجازی به‌صورت گسترده منتشر شد.

22 دی 1394 دو فروند قایق جنگی آمریکا که حامل 10 ملوان آمریکایی و سلاح‌های نیمه‌سنگین جنگی بودند، غیرقانونی وارد آب‌های سرزمینی ایران شدند که قایق آنها توسط نیرو‌های سپاه متوقف و سرنشینانش دستگیر شدند.

مقامات آمریکایی ابتدا اظهارات تندی داشته و ادعا کردند که قایق‌ها به‌دلیل نقص فنی وارد آب‌های ایران شدند اما درنهایت به اشتباه خود اعتراف کرده و عنوان کردند که در مسیریابی اشتباه صورت گرفته و در نهایت با عذرخواهی مقامات آمریکایی، ملوانان بازداشتی آزاد شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار