یادداشت/ مجید صفاری

نقش بسیج در مقابله با جنگ روایت‌ها

بسیج در جنگ روایت‌ها دشمنان با تنویر افکار عمومی، از بنیان‌های دینی ایران اسلامی در فضای مجازی توانسته نقش خود را به خوبی ایفا کند.
کد خبر: ۵۵۸۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۰ - 30November 2022

نقش اثرگذار بسیج در مقابله با جنگ ترکیبی

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، «مجید صفاری»  استاد درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس دانشگاه‌های آذربایجان غربی؛ پس از پیروزی انقلاب اسلامی، حفاظت از این نهال نوپا نیازمند حمایت و پشتیبانی توده‌های مردم مسلمان ایران به ویژه جوانان انقلابی بود.

حضرت امام خمینی (ره) این ضرورت را کاملا احساس می‌کرد و توطئه‌های استکبار جهانی به رهبری آمریکا را برای ضربه زدن به نظام نوپای اسلامی در ایران که توانسته بود به حکومتی دست نشانده پایان دهد؛ به عینه می‌دید. بنابراین یکسال قبل از شروع جنگ تحمیلی فرمان تشکیل بسیج را صادر کرد و از این طریق توطئه‌های دشمنان خنثی شد.

پس از آن تلاش‌های جهادی این نهاد با جنگ تحمیلی نمود خاصی پیدا کرد و سپاه پاسداران که متولی سازماندهی بسیجیان در کشور شده‌ بود؛ توانست با تشکیل هسته‌ها و پایگاه‌های بسیج در مساجد، مدارس، کارخانه‌ها و آموزش نظامی بسیجیان، نیروی مستعد و با انگیزه را برای مقابله با ارتش بعث عراق به کار بگیرد، اینگونه شد که نیروهای بسیجی بدنه سازمان رزم سپاه پاسداران را تشکیل دادند.

بر همین اساس پیروزی ما مدیون جانفشانی‌ها، مجاهدت، ایثار و فداکاری نیروهای بسیجی در تمام زمان‌ها و مکان‌های مورد نیاز بود. این تشکل مردمی که توانست پس از پایان جنگ در عرصه‌های مختلف از قبیل سازندگی کشور، بازسازی مناطق جنگ زده، تولید علم و فناوری، شرکت در جنبش نرم‌افزاری، طرح همگانی واکسیناسیون، کمک به مردم سیل‌زده، زلزله‌زده و همکاری برای برگزاری انتخابات سالم و قانونی در دوره‌های مختلف در کشور، مبارزه با کرونا، انجام کمک مومنانه و مساعدت از نیازمندان، اجرای طرح‌های بسیج سازندگی و مقابله با بحران‌های داخلی نقش‌آفرینی قابل قبولی از خود نشان دهد و امروزه نیز در جنگ روایت‌ها است با تلاش برای تنویر افکار عمومی از بنیانهای دینی، اخلاقی و اعتقادی ایران اسلامی در عرصه فضای مجازی سایبری توانسته نقش خود را به خوبی ایفا کرده و پاسدار ارزش‌های دفاع مقدس و جبهه مقاومت باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها