رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس:

مشی طلبگی روحانیون رزمنده عامل قداست دفاع مقدس بود

حجت‌الاسلام مصلحی گفت: عامل قداست دوران ایثار و شهادت، همان مشی طلبگی روحانیون بود که منجر به تربیت فرماندهان و سردارانی همچون حاج قاسم سلیمانی شد.
کد خبر: ۵۵۸۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹ - 27November 2022

مشی طلبگی روحانیون رزمنده عامل قداست دفاع مقدس بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین «حیدر مصلحی» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس امروز در آئین امضای تفاهمنامه همکاری این سازمان با دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اظهار داشت: دفاع همه جانبه ما مقدس بود و باید از نظر علمی چرایی این تقدس از سوی حوزه‌های علمیه مورد واکاوی قرار گیرد.

وی به مبحث علمی جهاد و قتال در فقه اشاره کرد و گفت: ضرورت دارد دفتر تبلیغات اسلامی با توجه به جایگاه علمی و تبلیغی و نشر آثاری که دارد، به موضوع نقش حوزه در دفاع مقدس ورود پیدا کند.

مصلحی تاکید کرد: یکی از مباحث جدی، وصیتنامه‌های روحانیون در دوران ایثار و شهادت است که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و تنها مختص به وصیتنامه‌های شهدای روحانی نیز نیست و وصایای تمامی رزمندگان این قشر را در بر می‌گیرد.

وی نوع مدیریت حضرت امام (ره) در دفاع مقدس را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: تنها چند روز پس از جریان ۱۳ آبان، ایشان فرمان تشکیل بسیج را صادر کردند که این تصمیم، نوع مدیریت برگرفته از مشی طلبگی ایشان را می‌رساند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس گفت: حضرت امام (ره) به طلاب در مورد حفظ زی طلبگی سفارش می‌کردند و ما هم می‌خواهیم روی این موضوع تاکید کنیم که عامل قداست دوران ایثار و شهادت، همان مشی طلبگی روحانیون بود که با ایجاد تحول و دگرگونی در جوانان، منجر به تربیت فرماندهان و سردارانی همچون حاج قاسم سلیمانی شد.

وی با اشاره به اینکه پیروزی‌های جبهه مقاومت و لبنان، سوریه و عراق مدیون جریان دفاع مقدس و حضور سردار شهید سلیمانی است، گفت: ضرورت دارد دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم پای کار بیاید و از نظر علمی، نقش حوزه‌های علمیه و روحانیت در قداست حماسه دفاع مقدس را مورد بررسی قرار دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار