رئیس سازمان پدافند غیرعامل تأکید کرد؛

لزوم آسیب‌شناسی زیرساخت‌های سایبری در سازمان حج و زیارت

سردار جلالی گفت: علاوه بر لزوم اقداماتی برای تأمین امنیت و دفاع، حفظ و صیانت از زائران و انجام صحیح اعمال واجب و مستحبی آنان در حج، عمره و عتبات باید به آسیب‌شناسی و پدافند سایبری هم توجه شود.
کد خبر: ۵۵۸۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳ - 27November 2022

سردار جلالیبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در نشست مشترک مسئولان حوزه حج و زیارت و این سازمان با اشاره به مأموریت‌های سازمان پدافند غیرعامل اظهار داشت: روند کاهش آسیب‌پذیری نسبت به تهدیدات با شناسایی نقاط ضعف و برطرف کردن آسیب‌ها به‌طور مستمر باید مدنظر قرار گیرد.

سردار جلالی با اشاره به اینکه در پدافند غیرعامل چند موضوع اساسی شناخت دارایی‌ها، شناخت تهدیدات، شناخت اثر تهدید و شناخت آسیب‌پذیری‌ها و پیامد‌های تهدید بر دارایی‌ها در دستور کار قرار دارد، مهم‌ترین رویکرد پدافند غیرعامل برای مجموعه حج و زیارت را زائران و نیروی انسانی عنوان کرد.

وی اهمیت زیرساخت در حوزه سایبری را یادآور شد و تأکید کرد: علاوه بر مجموعه اقداماتی که برای تامین امنیت و دفاع، حفظ و صیانت از زائران و انجام صحیح اعمال واجب و مستحبی آنان در حج، عمره و عتبات لازم است، باید به آسیب‌شناسی و پدافند سایبری هم توجه شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل در پایان این نشست، از رئیس سازمان حج و زیارت خواست که نماینده‌ای را برای پیگیری اقدامات پدافند غیرعامل در مجموعه حج و زیارت معرفی کند.

حجت‌الاسلام «سیدعبدالفتاح نواب» نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هم طی سخنانی در این نشست با اشاره به اینکه آیه ۶۰ سوره انفال هم به آفند و هم پدافند اشاره دارد، تقویت بنیه دفاعی و بازدارندگی در مقابل دشمن مستکبر را ضروری دانست.

وی با اشاره به وظایف سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در اعزام زائران به سرزمین وحی و اعتاب مقدسه و انجام درست مناسک و اعمال دینی آنان و فعالیت‌ها در ابعاد اجرایی، فرهنگی و بین‌المللی، بر لزوم تعامل و هماهنگی هرچه بیشتر این مجموعه و سازمان پدافند غیرعامل برای توانمندشدن هرچه بیشتر برای مقابله با تهدیدات مختلف در حوزه حج و زیات تأکید کرد.

در بخش دیگری از این نشست، «سیدصادق حسینی» رئیس سازمان حج و زیارت نیز با مهم خواندن موضوع امنیت زائرین قبل، حین و بعد از سفر‌های زیارتی، لزوم توجه به امنیت غذایی و هتل‌های محل اقامت زائران را یادآور شد.

حسینی بر آمادگی مجموعه حج و زیارت برای همکاری با سازمان پدافند غیرعامل کشور در راستای تامین حفاظت فیزیکی این مجموعه و امنیت زائرین در حوزه‌های مختلف تأکید کرد.

نشست مشترک مسئولان حوزه حج و زیارت و سازمان پدافند غیرعامل با حضور حجت‌الاسلام «نواب» نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، «حسینی» رئیس و جمعی از معاونین و مدیران سازمان حج و زیارت، بعثه مقام معظم رهبری و سردار «جلالی» رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور امروز در سالن وحدت بعثه مقام معظم رهبری با هدف رایزنی در خصوص اقدامات مورد نیاز در این حوزه برگزار شد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها