در پیام فراجا به مناسبت روز نیروی دریایی آمده است؛

نیروی دریایی ارتش در دفاع مقدس تهدیدات دریایی دشمن را در نطفه خفه کرد

در پیام فرماندهی انتظامی کل کشور به‌مناسبت روز نیروی دریایی ارتش آمده است: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران جنگ تحمیلی تهدیدات نیروی دریایی دشمن بعثی را در نطفه خفه کرد.
کد خبر: ۵۵۸۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸ - 28November 2022

نیروی دریایی در دفاع مقدس تهدیدات دریایی را در نطفه خفه کردبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در پیامی روز نیروی دریایی ارتش را به دریادلان و حافظان مرز‌های آبی ایران اسلامی تبریک گفت.

متن این پیام به شرح ذیل است:

یوم الله هفتم آذر یادآور ایثار و جانفشانی دلاورمردان جان برکف نیروی دریایی است که امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی به مناسبت رشادت‌های آنان در دفاع از جزایر، بنادر، سواحل و دریا‌های کشور و به ویژه دفاع از آبادان و خرمشهر و آب‌های نیلگون خلیج فارس در دوران جنگ تحمیلی و در نطفه خفه کردن تهدیدات نیروی دریایی دشمن بعثی در هفتم آذرماه سال ۱۳۵۹ این روز را روز نیروی دریایی نام نهاد.

هفتم آذر سالروز حماسه آفرینی دریادلان ناوچه موشک انداز «پیکان» در عملیات به یاد ماندنی «مروارید» به فرماندهی شهید دریادار «محمدابراهیم همتی» است که در مقابل هجوم دشمن متجاوز چونان سدی پولادین نقش آفرینی و ایستادگی کردند تا ثبات و امنیت آب‌های سرزمین مان ایران حفظ شود و زبونی استکبار غرب و شرق که حامی متجاوز تا دندان مسلح بودند بیش از پیش آشکار گردد.

روز نیروی دریایی یادآور یکی از رخداد‌ها و وقایعی است که در تاریخ نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی می‌درخشد و بیش از هر مقوله‌ای شایستگی‌های رزمندگان نیروی دریایی ارتش برای دفاع از «استقلال، تمامیت ارضی و بحری کشور» را آشکار می‌سازد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد تحولات عظیم در نیروی دریایی به ویژه در حوزه علم و فناوری و تجهیزات نوین بودیم و اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران بر فراز آب‌ها نشان از اقتدار و اعتبار این نیروی بزرگوار و سرافراز دارد و ملت ایران به این فرزندان مومن و وفادار به نظام و مقام عظمای ولایت افتخار می‌کند.

فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک فرا رسیدن ۷ آذر سالروز نیروی دریایی به تمامی دریادلان بیدار و دریاییان رزم آشنای نیروی دریایی ارتش و سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این نیروی پر توان به ویژه شهدای والامقام ناوچه موشک انداز پیکان، توفیق و سربلندی را برای ادامه مسیر دفاع و صیانت از این مرز و بوم در سایه رهنمود‌های داهیانه مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای عزیز «مدظله العالی» از درگاه ایزد منان خواستار است.

انتهای پیام/ 241

پربیننده ها
آخرین اخبار