نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی:

قطعنامه‌های حقوق بشری، ابزار سیاسی غرب برای دخالت در امور ایران است

عمویی گفت: اقدام غرب در تشکیل کمیته حقیقت یاب و صدور قطعنامه علیه کشورمان، در واقع استفاده ابزاری از مسائل حقوق بشری در راستای تحقق اهداف و اغراض سیاسی دشمنان جمهوری اسلامی است.
کد خبر: ۵۵۸۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴ - 28November 2022

قطعنامه‌های حقوق بشری، ابزار سیاسی غرب برای دخالت در امور ایران است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «ابوالفضل عمویی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در مورد قطعنامه ضدایرانی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد درباره مسائل داخلی ایران، اظهار داشت: اقدام شورای حقوق بشر سازمان ملل مبنای منطقی درستی ندارد به این جهت که بانیان این قطعنامه از جمله آلمان سابقه حقوق بشری مثبتی ندارند، این کشور در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران نقش موثری در ارسال سلاح‌های شیمیایی به رژیم صدام را داشت و هنوز آثار این سلاح‌ها در بین افراد جانباز و بازماندگان دفاع مقدس وجود دارد، اما دولت آلمان اقدام موثری برای جبران خطا‌های خود در مورد ملت ایران نداشته است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تشکیل کمیته حقیقت یاب حقوق بشر سازمان ملل را بی اساس خواند و گفت: در وقایع اخیر ساز و کار داخلی برای کشف حقیقت و جبران خسارت‌ها در دستور کار قرار گرفته است با این حال اقدام بین المللی در این زمینه، مداخله در امور داخلی کشور محسوب می‌شود و قابل پذیرش نیست.

نماینده مردم تهران با اشاره به تشکیل کمیته داخلی برای رسیدگی به وقایع اخیر در وزارت کشور گفت: در هفته گذشته کمیته داخلی برای رسیدگی به خسارات افراد آسیب دیده و استماع شکایت آن‌ها با حضور افراد دولتی و غیر دولتی تشکیل شده است و این نشان می‌دهد که ایران اهتمام جدی برای بررسی وضعیت حقوق بشری خود دارد.

عمویی تصریح کرد: کشور‌های غربی تلاش دارند از حربه‌های حقوق بشری به عنوان سلاح استفاده کرده و با استاندارد‌های دوگانه القائات سیاسی خود را در قالب ادعا‌های حقوق بشری مطرح کنند، ادعا‌های مطرح شده در جلسه ژنو شورای حقوق بشر مبنای درستی ندارد و با گزارشات رسمی موجود در کشور همخوانی ندارد، هنوز تحقیقات در این زمینه در جریان است.

وی افزود: ایران اقدام شورای حقوق بشر در تصویب این قطعنامه را مردود و آن را یک تلاش سیاسی برای مداخله در امور داخلی خود می‌داند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ایران ساز وکار داخلی برای رسیدگی و ارتقا وضعیت حقوق بشر در کشور را در اختیار دارد، اظهار داشت: ستاد حقوق بشر در قوه قضاییه و کمیته جدید در وزرات کشور همگی پیگیر مسائل حقوق بشری هستند، اقدام غرب در تشکیل کمیته حقیقت یاب و صدور قطعنامه علیه کشورمان، در واقع استفاده ابزار از مسائل حقوق بشری در راستای تحقق اهداف و اغراض سیاسی دشمنان جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به نقض حقوق بشر در برخی از کشور‌های منطقه گفت: کشور‌های غربی در موضوع حقوق بشر استفاده ابزاری می‌کنند اگر کشوری با آن‌ها همراهی کند و لو اینکه بر‌ای کشتن مخالفین خود از ابزار اره استفاده کند مصونیت می‌دهند، اما در عین حال در مقابل دیگر کشور‌ها بدون اینکه موضوعی اثبات شده باشد دست به تشکیل کمیته و کمیسیون می‌زنند از این جهت استاندارد دوگانه‌ای غربی‌ها برای سو استفاده از حقوق بشر یک مقوله شناخته شده و آشنا برای کسانی است که مسائل بین المللی را دنبال می‌کنند.

منبع: ایرنا 

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها