مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی:

مزار شهدای بیرجند بازسازی می‌شود

«نوفرستی» به دغدغه آیت‌الله «عبادی» در خصوص غربت مزار شهدای راه فضیلت بیرجند، گفت: جلسه‌ای با دستگاه‌های مرتبط در استانداری و شهرداری برگزار شد و منتج به این شد که بازسازی و توسعه مزار شهدای راه فضیلت درخور شأن این شهدا انجام شود.
کد خبر: ۵۵۸۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴ - 28November 2022

مزار شهدای راه فضیلت بیرجند بازسازی می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «ابوالفضل نوفرستی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی امروز(دوشنبه) در مراسم دیدار اعضای هیأت اندیشه‌ورز خانواده شهدا و ایثارگران استان با آیت‌الله «سید علیرضا عبادی» نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، اظهار داشت: انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا تا امروز ماندگار مانده است بنابراین امروز آحاد مختلف مردم و مسئولان در هر جایگاهی که هستند باید در قبال خون شهدا احساس مسئولیت کنند.

وی بیان داشت: انقلاب اسلامی نقطه عطفی در تاریخ است و همه معادلات مادی دشمنان اسلام که با زور و قدرت بر مردم ایران حکومت می‌کردند را بر هم زد و نور امید را در دل‌های مردم ایران و حتی مسلمانان جهان ایجاد کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امنیت و آرامش امروز کشور مهم‌ترین دستاورد خون پاک شهیدان است، افزود: تربیت صحیح و انقلابی نسل جوان و نوجوان برای صیانت از دستاوردهای خون شهدا ضروری است.

نوفرستی حفظ وحدت و همدلی و نهادینه‌سازی فرهنگ جهادی و انقلابی را راه مقابله با توطئه‌های دشمنان دانست و مطرح کرد: اتحاد، وحدت، همدلی مردم با رزمندگان، تبعیت از ولایت ‌فقیه و نیت خالص رزمندگان در دفاع از دین اسلام رمز پیروزی دفاع مقدس بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به چاپ کتاب کرامات شهدای خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: طبق قولی که داده بودیم با همکاری اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، نویسنده کتاب مشخص و تهیه مطالب کلید خورده و مقرر شده کار به صورت اجرایی پیش برود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی به مزار شهدای راه فضیلت بیرجند اشاره و مطرح کرد: مزار شهدای راه فضیلت بیرجند، آرامگاه دو فقیه عالی مقام به نام‌های «سید غلامرضا بیرجندی» و پسرش «سید علی بیرجندی» است . «سید غلامرضا بیرجندی» از فقهای عالی مقام و مشاهیر شیعه بوده است که پس از تکمیل تحصیلات به بیرجند آمده و به رهبری و تدریس و قضا و فتوی پرداخته است که سرانجام به دست یکی از بابیان مسموم و شهید شد.

وی ادامه داد: بعد از شهادت «سید غلامرضا بیرجندی» فرزندش «سیدعلی» که در علم دین‌شناسی و پرهیزگاری همتای پدر بود به جای او نشست و در سن 20 سالگی در مسجد پدر به امامت جماعت ایستاد که او نیز به شهادت رسید و در کنار پدر به خاک سپرده شد.

نوفرستی به دغدغه آیت‌الله «عبادی» در خصوص غربت مزار شهدای راه فضیلت بیرجند، گفت: جلسه‌ای با دستگاه‌های مرتبط در استانداری و شهرداری برگزار شد و منتج به این شد که بازسازی و توسعه مزار شهدای راه فضیلت درخور شأن این شهدا انجام شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار