مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان عنوان کرد؛

نیروی دریایی نماد بزرگترین و شجاعانه‌ترین مجاهدت‌ها در دوران دفاع مقدس

«سلامی» گفت: نقش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس بی‌بدیل است و نیروی دریایی نماد بزرگترین، شجاعانه‌ترین و مظلومانه‌ترین مجاهدت‌ها در دوران دفاع مقدس است که باید برای جوانان بازگو و تبیین شود.
کد خبر: ۵۵۸۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰ - 28November 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ پاسدار «محمدحسن سلامی» مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سمنان در دیدار با امیر دریادار «جواد داداش زاده» رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن گرامیداشت هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش و حماسه آفرینی دریادلان میهن اسلامی در عملیات مروارید و یاد و خاطره شهید محمد ابراهیم همتی، اظهار داشت: مردم ایران و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در ۸ سال دفاع مقدس نشان دادند كه اگر همه دشمنان بر علیه ایران متحد شده و چشم طمع به تمامیت ارضی كشور داشته باشند آنرا دفع می كنند.

وی گفت: عملیات مروارید یکی از عملیات‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جنگ ایران و عراق است که ۷ آذر سال ۱۳۵۹ با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش انجام شد. این عملیات سبب شد تا توان رزمی رژیم بعث به شدت كاهش یابد و نیروهای دشمن توان حضور در خلیج فارس را از دست بدهند.

سلامی با بیان اینکه نقش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس بی‌بدیل است ادامه داد: نیروی دریایی نماد بزرگترین، شجاعانه‌ترین و مظلومانه‌ترین مجاهدت‌ها در دوران دفاع مقدس بود که باید برای جوانان بازگو و تبیین شود.

مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان با بیان اینکه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان از مصوبات سفر سال ۸۵ رهبر معظم انقلاب اسلامی به سمنان است، افزود: این مکان فرهنگی به دلیل دارای بودن سه هزار شهید در استان سمنان و همچنین قرارگیری بر کریدور شرق به غرب کشور، بهترین مکان برای ترویج ارزش‌های دفاع مقدس محسوب می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه مرکز فرهنگی  و موزه دفاع مقدس یک موضوع اعتقادی و آرمانی و یک موضوع ارزشی و شهدایی محسوب می‌شود، بیان داشت: احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس به عنوان مکانی ارزشمند برای آشنایی نسل‌های آینده و انتقال آموزه‌های شهادت، ایثار، از خودگذشتگی، صبر و گذشت و نماد تلاش و مجاهدت رزمندگان  در دوران دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه امروز همه ما وظیفه‌ داریم تا فرهنگ دفاع مقدس را برای نسل جوان بازگو کنیم افزود: یکی از راه‌هایی که می‌توان توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد و جوانان را از هجمه فرهنگی دشمن آگاه کرد معرفی شهدا، تبیین دستاوردها و فرهنگ دفاع مقدس به آنان است. از این رو خواستار جانمایی نقش و نماد و همچنین استقرار تجهیزات  نظامی نیروی دریایی در مرکز فرهنگی و موزه  دفاع مقدس استان سمنان هستیم.

سلامی متذکر شد: رسالت مهم ما دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی و تبیین دستاوردهای بی‌نظیر دوران دفاع مقدس برای نسل جوان است. ما در مقابل خون شهدا و رشادت های دلاورمردان دفاع مقدس مسئولیم و برای احیا و انتقال این فرهنگ غنی و پربار وظیفه سنگینی برعهده داریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار