جانشین فرمانده کل سپاه:

لزوم استفاده رایگان مردم از خدمات درمانی/ همه سپاه‌های استانی باید بیمارستان داشته باشند

سردار فدوی گفت: مصوباتی اخذ شده که همه سپاه‌های استانی و نیرو‌های تابعه باید بیمارستان داشته باشند؛ البته تأسیس این مراکز دائماً در حال افزایش است.
کد خبر: ۵۵۸۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵ - 29November 2022

لزوم استفاده رایگان مردم از خدمات درمانی/ همه سپاه‌های استانی باید بیمارستان داشته باشندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار دریادار پاسدار «علی فدوی» جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هفتمین همایش سلامت و فرماندهان که صبح امروز (سه‌شنبه) در سالن ولایت ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد، اظهار داشت: باید تلاش دائمی انجام دهیم تا طرح‌های تدوین شده در خصوص ارتقاء سلامت پاسداران با نهایت دقت صورت گیرد.

سردار فدوی ادامه داد: سلامت در اجرای مأموریت‌های محوله بسیار تاثیر دارد؛ زیرا سپاه به اندازه انقلاب اسلامی مأموریت دارد و از سوی دیگر، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حافظ انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن هم است.

وی افزود: در کشور سال‌های طولانی به لحاظ اجرای طرح‌های غیر انقلابی گرفتاری‌هایی برای جامعه به‌وجود آمد که این باعث شده تا سپاه برای حل آن‌ها تلاش کند؛ به‌عنوان مثال یکی از نگرانی‌هایی که وجود دارد، بحث کنترل جمعیت است؛ رفع دغدغه‌های مربوط به این موضوع هر‌چند جزو مأموریت‌های سپاه نیست، ولی در این رابطه تلاش‌هایی را آغاز کردیم که راه‌اندازی بخش درمان ناباروری در بیمارستان نجمیه در همین رابطه است.

جانشین فرمانده کل سپاه اضافه کرد: مصوباتی اخذ شده که همه سپاه‌های استانی باید بیمارستان داشته باشند و نیرو‌های تابعه هم به همین شکل که البته تأسیس این مراکز دائماً در حال افزایش است و این نشان می‌دهد که مسئولان باید در سپاه به بخش سلامت توجه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در قانون اساسی درباره دو موضوع سلامت و آموزش تأکید شده که باید رایگان باشد؛ اما اکنون پولی شده و این هم خشت کجی بوده که در سال ۱۳۶۸ گذاشته شد؛ لذا مشکلاتی که اکنون در این دو بخش داریم به همین دلیل است.

دریادار فدوی با بیان اینکه مراکز درمانی سپاه زیر نظر دانشگاه‌های علوم پزشکی بخش کشوری قرار دارند، گفت: دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) که کفایت لازم در ایفای نقش آموزش پزشکی را دارد و متعلق به سپاه هم هست، باید مسئولیت تمام بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سپاه را بر عهده بگیرد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها