دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

بازگشت آرامش به شهر‌های غربی کشور

برخی از شهر‌های غربی و شمال غربی کشور که توسط عده‌ای از طرفداران کوموله و دموکرات نا امن شده بود، به واسطه اقدامات تأمینی نیروی زمینی سپاه، امن شدند.
کد خبر: ۵۵۸۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۹ - 30November 2022

چگونگی بازگشت آرامش به شهر‌های غربی کشورگروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس‌ـ رحیم محمدی؛ چند روز گذشته اخباری منتشر شد که در برخی شهر‌های کردنشین کشورمان مانند بوکان، سقز، جوانرود، بانه و مهاباد افرادی مسلح به خیابان‌ها آمدند و موجب ایجاد ناامنی در این شهر‌ها شدند؛ این افراد با رعب و وحشتی که در شهر‌ها ایجاد کرده بودند، علاوه بر ایجاد اخلال در رفت و آمد مردم، مانع از فعالیت کسب و کار‌ها شده بودند.

این افراد که از سوی سران کوموله و دموکرات هدایت می‌شدند، آمده بودند تا بدین طریق روز‌های اول انقلاب را مجدداً برای مردم منطقه تداعی کنند؛ روز‌هایی که مردم از بیم ضدانقلاب و جنایتکاران کوموله و دموکرات نمی‌توانستند به راحتی در منطقه تردد کنند و هر کس هم برخلاف نظر آن‌ها اقدامی انجام می‌داد به شدیدترین وجه به اصطلاح مورد تأدیب قرار می‌گرفت؛ در این بین چنانچه فردی عضو سپاه بود، گروهک‌های کومله و دموکرات ریختن خون او را مباح می‌دانستند.

اقدامات ضدانقلاب در مناطق مورد اشاره به حدی بود که علاوه بر سنگربندی در خیابان‌های شهر برای مقابله با نیرو‌های مدافع امنیت کشور، منازل پاسداران و طرفداران نظام جمهوری اسلامی را ضمن غارت کردن به آتش هم می‌کشیدند؛ لذا وقتی تلاش‌های افراد مورد حمایت سران ضد انقلاب به این مرحله از خشونت رسید، نیروی زمینی سپاه مأموریت یافت تا بدون ملاحظه، در جهت مقابله با این افراد اقدام کند؛ بر این اساس تعدادی از نیرو‌های ویژه سپاه به منطقه اعزام شدند و با همراهی مردم انقلابی این شهرها، کوچه به کوچه اقدام به پاکسازی معابر از وجود این خائنینِ به وطن کردند.

یگان‌های ویژه نیروی زمینی سپاه این بار برای اینکه مانع از بازگشت مجدد این افراد به شهر‌ها شوند با محاصره منطقه اجازه فرار را به ضدانقلاب ندادند. بدین ترتیب نیروهای سپاه پاسداران، معاندان مسلح را دستگیر کردند و برای اینکه امنیت در شهر‌ها حفظ شود، در مبادی ورود و خروجی شهر، پست‌های ایست و بازرسی برقرار کردند و با انجام این‌گونه اقدامات موجب بازگشت امنیت به شهر‌ها شدند.

سپاه پاسداران برای تقویت خطوط مرزی کشورمان با منطقه کردستان عراق، یگان‌های زرهی خود را هم به مناطق غربی و شمال غربی کشور ارسال کرد که با این اقدام نشان داد، حفظ امنیت و تمامیت ارضی کشورمان را همچون سایر نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران، خط قرمزی برای خود می‌داند که چنانچه فرد یا افرادی بخواهند آن را مخدوش کنند، در مقابل این‌گونه اقدامات، مماشات نخواهد کرد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها