سازمان ملل:

اشغالگری کرانه باختری را به انفجار رسانده است

هماهنگ‌کننده صلح سازمان ملل در امور غرب آسیا در گزارش ماهیانه خود خطاب به اعضای شورای امنیت گفت: توسعه شهرک‌سازی‌های غیرقانونی و ادامه اشغالگری، درگیری‌ها را به نقطه انفجار رسانده است.
کد خبر: ۵۵۸۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۶ - 29November 2022

سازمان ملل: اشغالگری کرانه باختری را به انفجار رسانده استبه گزارش گروه بین الملل  دفاع‌پرس، «تور وینسلند» هماهنگ‌کننده صلح سازمان ملل در امور غرب آسیا در گزارش ماهیانه خود خطاب به اعضای شورای امنیت سازمان ملل اظهار داشت: پس از دهه‌ها خشونت مداوم، توسعه غیرقانونی شهرک سازی‌ها و ادامه اشغالگری، درگیری‌ها به نقطه انفجار رسیده است.

بر اساس اعلام وبگاه سازمان ملل متحد، هماهنگ کننده صلح سازمان ملل در امور غرب آسیا در این گزارش ادامه داد: سطح بالایی از خشونت‌ها در کرانه باختری اشغالی و خشونت‌های شهرک نشینان موجب درد و رنج زیاد مردم شده است. من هفته پیش اقدام خشونت بار یک شهرک نشین علیه فلسطینان را محکوم کردم؛ رخ‌دادی که تنش‌های فزاینده را در معرض مخاطره افزایش دوباره قرار داد.

وی در ادامه اضافه کرد:اسرائیل باید در قبال اقدامات خود پاسخگو باشد.

در همین ارتباط، گروه‌های مقاومت فلسطین در واکنش به شهادت ۳ جوان فلسطینی در بیانیه‌ای خواستار تشدید تمام اشکال مقاومت در کرانه باختری در واکنش به تجاوزات بی وقفه صهیونیست‌ها شدند.

بر همین اساس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» در بیانیه‌ای تاکید کرد که ملت فلسطین در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی دست بسته نخواهد نشست.

در این بیانیه آمده است: جنایت‌های رژیم صهیونیستی منجر به تشدید مقاومت خواهد شد و درگیری به عنوان تنها راه آزادی باقی خواهد ماند.

همچنین جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در بیانیه‌ای درباره تشدید اقدامات رژیم صهیونیستی هشدار داد و اعلام کرد: صهیونیست‌ها نمی‌توانند با ریختن خون شهروندان فلسطینی برای خود امنیت ایجاد کنند و جنایت‌های آن‌ها منجر به خشم و انتفاضه در همه عرصه‌ها خواهد شد.

از سوی دیگر، جبهه خلق برای آزادی فلسطین نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که تشدید اقدامات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری اشغالی در چارچوب سیاست نژادپرستانه است.

جبهه خلق خواستار وحدت میدانی در همه سطوح به منظور مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی شد و از جامعه بین الملل و نهاد‌های حقوق بشری خواستار مداخله فوری برای توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی شد.

جنبش آزادگان فلسطین نیز تاکید کرد که رهبران رژیم صهیونیستی خون شهروندان فلسطینی را همچون نردبانی برای رسیدن به قدرت می‌دانند و جنایت‌های این رژیم باعث تشدید مقاومت و تقویت عزم و ارداه مبارزان مقاومت در کرانه باختری خواهد شد.

گفتنی است در حملات بامداد امروز سه شنبه نظامیان صهیونیست به کرانه باختری سه جوان فلسطینی به شهادت رسیدند. نظامیان صهیونیست امروز به شهرک بیت امر در نزدیکی الخلیل یورش برده و به سوی فلسطینی‌ها تیراندازی کردند. وزارت بهداشت فلسطین با صدور بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد در جریان این یورش، «مفید اخلیل» جوان فلسطینی که از ناحیه سر زخمی شده بود، در اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسید.

در جریان تیراندازی نظامیان صهیونیست در منطقه بیت ریما در نزدیکی رام الله نیز دو برادر فلسطینی به نام‌های «جواد عبدالرحمن عبدالجواد ریماوی» (۲۲ ساله) و «ظافر عبدالرحمن عبدالجواد ریماوی» (۲۱ ساله) به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار