نماینده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح در همدان:

حفط و نگهداری مزار شهدای گمنام جدی گرفته شود

«دوست‌پرست»با بیان اینکه در ۵۵ نقطه از استان همدان شهید گمنام دفن شده است، گفت: استان همدان در این زمینه اشباع شده است در حال حاضر دغدغه ما حفظ و نگهداری این مزارهای شهدا است.
کد خبر: ۵۵۸۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷ - 30November 2022

حفط و نگهداری مزار شهدای گمنام جدی گرفته شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «بهرام دوست‌پرست» نماینده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح در همدان در ستاد تشییع و تدفین پیکرهای مطهر شهدای گمنام استان، اظهار داشت: مدتها بود که مکان‌هایی برای تدفین شهدا در سطح استان در نظر گرفته شده بود اما به دلیل کرونا دچار مشکل شد و امسال به لطف خدا، ۴ شهید در نقاط مختلف استان همدان تدفین خواهند شد.

وی با بیان اینکه در ۵۵ نقطه از استان همدان شهید گمنام دفن شده است، افزود: استان همدان در این زمینه اشباع شده است در حال حاضر دغدغه ما حفظ و نگهداری این مزارهای شهدا است. مخصوصا در قسمت‌های عمومی شهر که شاخص و زبانزد آن مزار شهدای میدان میشان است که قرار بود اقدامی در آن انجام شود که به فصل سرما برخورد کردیم.

دوست پرست عنوان کرد: شهدا امامزادگان عشق هستند و مزار آنان مکانی برای توسل به پروردگار است، مصداق بارز آن هم مزار شهدای پارک مردم است که مراسمات معنوی فراوانی در آن برگزار و بسیار اثرگذار است.

وی با اشاره به تشییع یکی از در شهرستان رزن گفت: بیش از ۴۰ سال بود که در این شهرستان پیگیر مکان خاصی برای دفن شهدای گمنام بودیم اما امسال به لطف خدا و مدیران شایسته‌ای که در این شهرستان است مکانی فاخر برای دفن شهید گمنام در نظر گرفته شد.

نماینده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح در همدان از استقبال پرشور اهالی کوی خضر و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از تدفین شهدا در این مکان‌ها خبر داد و گفت: با توجه به اینکه یکی دیگر از مکان‌های پیش‌بینی شده جهت دفن شهید گمنام، محوطه اداره کل آموزش و پرورش است، با توجه به عبور و مرور قشر فرهنگی در این اداره، وجود شهدا بسیار می تواند اثر گذار باشد.

وی در پایان متذکر شد: اگر برنامه ریزی شود پیکر شهدا به صورت خودرویی همراه با کاروان از تمام سطح استان عبور کند، بازخورد بسیار خوبی خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار