معرفی کتاب؛

«شب‌های پرالتهاب»

کتاب «شب‌های پرالتهاب»، روایتگر تاریخ شفاهی «ریحان صفری» از رزمندگان دوران دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد است که به قلم «برزو ویسی‌پور» به رشته تحریر درآمده است.
کد خبر: ۵۵۸۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶ - 30November 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، کتاب «شب‌های پرالتهاب»، روایتگر تاریخ شفاهی «ریحان صفری» از رزمندگان دوران دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد است که در سال 1401 با حمایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد به چاپ رسید.

این کتاب در 13 فصل و 336 صفحه به قلم «برزو ویسی‌پور» به رشته تحریر درآمده و توسط انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به بازار نشر عرضه شده است.

«آغاز زندگی»، «اولین حضور در جبهه»، «شکستن محاصره»، «فتح بستان»، «نبرد در آنسوی کرخه»، «عملیات ایزائی»، «در کسوت پاسداری»، «نبرد بزرگ والفجر8»، «فصل نویی در فرماندهی»، «نبرد کانال ماهی»، عملیات غرب کشور» و «مأموریت در عمق خاک عراق» از جمله سرفصل‌های این کتاب است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«آتش توپخانه و خمپاره ما روی مواضع دشمن بود، همین آتش پشتیبانی باعث شد که تعدادی از نیروهای ما خود را به خاکریز برسانند، ولی چند نفری از رزمندگان بین دو خاکریز مجروح شدند. شدت تیراندازی به حدی بود که کسی نمی‌توانست از خاکریز عبور کند و زخمی‌ها را بیاورد. فاصله‌ی ما با مجروحین حدود 40 متر بود، اگر کسی برای نجات آنها می‌رفت هدف تیر مستقیم دشمن قرار می‌گرفت. من به آقای جوکار گفتم: باید به هر طریق ممکن آنها را به عقب بیاوریم.

بعد از چند دقیقه آقای محمدزکی ویسی (یکی از پاسداران همراهمان) یک طناب پیدا کرد و با خود آورد. بدون معطلی یک سر طناب را به قطعه آهنی بستیم و آن را به طرف مجروحان پرتاب کردیم، آنها را صدا زدیم که طناب را بگیرند. با گرفتن طناب، آنها را به سمت خودمان می‌کشاندیم. تعدادی از نیروها در گوشه‌ای از خاکریز برای سرگرم کردن عراقی‌ها آنها را زیر آتش گرفتند. توجه دشمن به سمت مجروحین برداشته شد. به همین طریق آن چند نفر مجروح را به طرف خاکریز کشاندیم و نجات یافتند.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار