یادداشت/ امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی

اقدامات وزارت دفاع برای تداوم راه شهید فخری‌زاده

بعد از شهادت شهید فخری‌زاده، وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح برنامه جدی و مؤثری برای تقویت، تثبیت و تداوم راه شهید و ارتقای فعالیت‌های پژوهشی و نوآوری را در دستور کار خود قرار داد.
کد خبر: ۵۵۹۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸ - 30November 2022

امیر سرتیپ آشتیانیگروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس- امیر سرتیپ «محمدرضا آشتیانی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح؛ هفتم آذر سالگرد شهادت دانشمند دفاعی و هسته‌ای برجسته کشورمان شهید دکتر فخری‌زاده بود. در اقصی‌نقاط کشورمان ملت قدرشناس ایران اسلامی یاد این شهید را گرامی داشتند. به شهادت رساندن دانشمندان کشورمان عمق کینه بدخواهان و دشمنان پیشرفت و استقلال ایران اسلامی را نشان می‌دهد که خود شاخصی برای حقانیت و درستی نقشه راه کشور است.

در پیام ارزشمند مقام معظم رهبری به مناسبت شهادت این دانشمند فرزانه، پیگیری تلاش علمی و فنی شهید در همه بخش‌هایی که وی بدان اشتغال داشته به عنوان مطالبه اساسی و مهم تذکر داده شده است بنابراین اصلح است گزارشی به ملت عزیزمان ارائه شود.

بعد از شهادت شهید فخری‌زاده، وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح برنامه جدی و مؤثری برای تقویت، تثبیت و تداوم راه شهید و ارتقای فعالیت‌های پژوهشی و نوآوری را در دستور کار خود قرار داد.

اقدام نخست تلاش برای تصویب قانون تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) بود؛ طرحی که شهید فخری‌زاده پیش از شهادتش آن را آماده کرده بود. ان‌شا‌ءالله این روز‌ها به همت بلند نمایندگان شریف ملت ایران به مرحله نهایی تصویب خواهد رسید. این طرح به سازمان مزبور از نظر هویتی و روند توسعه و تعالی کمک شایان توجهی خواهد کرد و موجب تسریع و تسهیل در اقدامات مأموریتی آن سازمان خواهد شد.

اقدام دوم تدوین طرح‌هایی برای دستیابی به کار‌های دست اولی و اکتشاف علوم جدید از راه‌های میانبر و تبدیل آن به فناوری‌های دفاعی آینده‌ساز، برتری‌بخش و تحول‌آفرین در کنار توجه جدی به زیرساخت‌های تخصصی، آزمایشگاهی و ظرفیت‌های جدید در تراز جهانی است.

سوم، خلق پدیده‌های نو، نوآوری و خلاقیت، ایده‌پردازی، آینده‌نگاری، گسترش فرهنگ ایده‌پردازی دفاعی و حمایت از جنبش‌های متهورانه در زمینه تولید علم از طریق تعامل فکری با دانشمندان و پژوهشگران دفاعی است که با سازماندهی مناسب و برنامه‌ریزی‌های کاربردی در حال پیگیری می‌باشد.

چهارم، نظر به اینکه سپند به‌عنوان یک سازمان دانشی، امکان بهره‌برداری از دانش روز با هدف خلق ارزش‌های جدید برای دفاع را فراهم می‌کند و این ارزش‌آفرینی‌ها براساس دو محور نوآوری و قابلیت‌های پویا تعریف شده است؛ بر این اساس برای تحقق اهداف آن برنامه‌های متنوعی همانند تلاش جهت دستیابی و جذب استعداد‌های برتر در کشور و نیروی‌های انسانی نخبه با جدیت در دست اقدام است. امید است در راستای تحقق آرمان‌ها و اهداف انقلاب شکوهمند اسلامی و ادامه راه شهدای معظم بتوانیم خدمتگزار ملت بزرگ و سلحشور ایران اسلامی باشیم و منافع ملی کشور را به بهترین وجه ممکن تأمین نماییم.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار