برگزاری مراسم بزرگداشت روز پرستار با حضور فرمانده کل ارتش

مراسم بزرگداشت روز پرستار با حضور امیر سرلشکر موسوی در دانشکده پرستاری دانشگاه علوم‌پزشکی ارتش برگزار شد.
کد خبر: ۵۵۹۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴ - 30November 2022

برگزاری مراسم بزرگداشت روز پرستار با حضور فرمانده کل ارتشبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، مراسم بزرگداشت روز پرستار با حضور امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش، امیر دریادار دوم «مصطفی مداح» معاون بهداشت، درمان، امداد و آموزش پزشکی ارتش، امیر سرتیپ دوم «رامین حمیدی» فرمانده دانشگاه علوم پزشکی ارتش و رؤسای ادارات بهداشت و درمان نیرو‌های چهارگانه ارتش در دانشکده پرستاری دانشگاه علوم‌پزشکی ارتش و همزمان به‌صورت ویدیوکنفرانس در ادارات بهداشت و درمان و تعدادی از بیمارستان‌های ارتش برگزار شد.

امیر «مداح» معاون بهداشت و درمان ارتش در این مراسم ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار اظهار داشت: انتخاب پرستاری در مجموعه دانشکده‌های پرستاری به‌ویژه دانشکده پرستاری ارتش جمهوری اسلامی ایران یک انتخاب آگاهانه است. پرستاران ما بعد از شرکت در کنکور و برای حضور در دانشگاه مورد مصاحبه قرار می‌گیرند و مهمترین ویژگی که در این مصاحبه مورد توجه است، آگاهی آن‌ها در انتخاب رشته است.

وی افزود: همه این عزیزان پرستار آگاهانه می‌دانند در راهی قدم گذاشته‌اند که ایثار و ازخودگذشتی با دانش و مهارت همراه خواهد شد و آن‌ها قسم خورده‌اند تا روزی که در این شغل فعالیت می‌کنند، آنچه در توان دارند، برای هم نوع خویش انجام دهند. این تجلی ایثار، تعهد، دانش و مهارتی است که در دانشگاه‌ها به دست می‌آورند.

معاون بهداشت و درمان ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به قدمت دانشکده پرستاری ارتش خاطرنشان کرد: دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ارتش یکی از دانشکده‌های قدیمی پرستاری کشور با حدود ۵۰ سال سابقه فعالیت است. دانش‌آموختگان ما در همه حوزه‌هایی که حضور دارند، می‌درخشند و بسیاری از مجموعه‌های دولتی و خصوصی تمایل دارند که از پرسنل ما در مجموعه خود بهره‌مند شوند؛ علت این تمایل هم نوع تربیت و نظم زبانزد ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

وی به رشته‌های تخصصی پرستاری اشاره کرد و گفت: به میزان تنوع خدماتی که در دانش پزشکی رخ داده، تنوع رشته‌های تخصصی پرستاری نیز بیشتر شده است. در حال حاضر در دانشگاه علوم پزشکی ارتش ۲۷۷ دانشجو در مقطع کارشناسی و ۴۷ نفر در مقطع کارشناسی ارشد با چهار گرایش و همچنین در این دانشگاه ۱۲ نفر نیز در مقطع دکتری مشغول تحصیل هستند.

دریادار دوم مداح با اشاره به نقش پرستاران در توسعه بهداشت و درمان اظهار داشت: ۴۰ بیمارستان و بیش از سه هزار تخت در سراسر کشور داریم که اداره این مجموعه با شش هزار نفر پرستار و پیراپزشک است. همه عناصر دیگر تصمیم‌گیر برای بیماران در مقطع مشخصی از زمان در کنار بیمار حضور دارند و پرستاران هستند که با مهارت و تعهد اخلاقی خود باعث می‌شوند تا یک مجموعه درمانی از سایر مجموعه‌های دیگر ممتازتر باشد؛ همچنین در ارزیابی‌های وزارت بهداشت و درمان بیشتر مولفه‌هایی که مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، مولفه‌هایی هستند که مسئولیت آن‌ها با پرستاران است.

معاون بهداشت و درمان ارتش در پایان با اشاره به وضعیت مناسب پرستاری در ارتش گفت: جامعه پرستاریِ بسیار شایسته‌ای داریم و این شایستگی در کرونا تجلی پیدا کرد. بنابر اعلام وزارت بهداشت در دوره کرونا درصد فوتی‌های ما نسبت به بیمارستان دیگر حداقل پنج درصد کمتر بوده است. این نشان از پویایی جامعه پرستاری ارتش جمهوری اسلامی ایران دارد.

در این مراسم، مسئولان تعدادی از بیمارستان‌های ارتش به‌صورت ویدیوکنفرانسی به ارائه گزارش پرداختند؛ همچنین از یک خانواده شهید مدافع سلامت، پیشکسوتان و بازنشستگان پرستاری ارتش و پرستاران برتر آجا نیز تجلیل شد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها