فیصل المقداد تأکید کرد؛

حمایت دمشق از ملت فلسطین ادامه می‌یابد

وزیر خارجه سوریه به موضع‌گیری درباره فلسطین پرداخت و بر تداوم حمایت دمشق از ملت فلسطین برای احقاق حقوقشان درباره تشکیل کشور مستقل به پایتختی قدس تأکید کرد.
کد خبر: ۵۵۹۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷ - 03December 2022

حمایت دمشق از فلسطین برای احقاق حقوق آن‌ها ادامه داردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از سانا، «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه اظهار داشت: مسئله فلسطین همچنان به‌عنوان مسئله مرکزی سوریه باقی خواهد ماند و سوریه به حمایت از ملت فلسطین برای احقاق حقوقشان درباره تشکیل کشور مستقل به پایتختی قدس ادامه خواهد داد.

المقداد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مسئله فلسطین به‌عنوان مسئله اصلی سوریه باقی خواهد ماند.

وزیر خارجه سوریه خاطرنشان کرد: ما از تلاش‌ها برای اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل درباره فلسطین حمایت می‌کنیم. در طول بیش از هفت دهه اسرائیل همچنان به سیاست‌های کشتار، تجاوز، اخراج، تغییر جمعیتی، شهرک‌سازی، سرقت و انهدام منازل و املاک فلسطینی‌ها ادامه می‌دهد؛ چنین اقداماتی جنایت‌های جنگی و جنایت علیه بشریت است. اسرائیل همچنان به این اقدامات متجاوزانه خود علیه ملت فلسطین و ساکنان سوری در جولان اشغالی ادامه می‌دهد و از سکوت شورای امنیت استفاده می‌کند. این مسئله منطقه را به سطح بی‌سابقه‌ای از تنش و بی‌ثباتی می‌کشاند.

وی تأکید کرد: اگر مجازاتی برای اسرائیل وجود داشت و دولت‌های آمریکایی و هم‌پیمانان غربی آن‌ها از اسرائیل حمایت نمی‌کردند، جنایت‌های اسرائیل ادامه نمی‌یافت. ما مجدداً از سازمان ملل می‌خواهیم اقدام فوری برای پایان اشغالگری اسرائیل در فلسطین و جولان و جنوب لبنان و اجرای قطعنامه‌های این سازمان اتخاذ کند.

المقداد تصریح کرد: سوریه کشور‌های حامی اسرائیل را مسئول پیامد‌های ادامه اشغالگری و جنایت‌های اسرائیل علیه امنیت و صلح بین‌المللی می‌داند. ما با هرگونه اقداماتی از سوی مسئولان رژیم صهیونیستی که با قطعنامه‌های شورای امنیت هماهنگ نباشد و حقوق فلسطین را به رسمیت نشناسد، مخالف هستیم.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار