رئیس دانشگاه فرهنگیان استان یزد در نشست خبری مطرح کرد؛

موفقیت ۴۰ دانشجوی فرهنگیان در طرح شهید «وزوایی» بنیاد نخبگان/ برگزاری یادواره شهدای دانشجو معلم به زودی

دهفان گفت: در سال جاری ۴۰ نفر از دانشجویان این دانشگاه توانستند در طرح شهید «وزوایی» بنیاد نخبگان پذیرفته شوند؛ که این دانشجویان در حوزه‌های مختلف علمی به دانشگاه کمک میکنند، بنیاد نخبگان نیز متقابلا امتیاز‌های خاصی برای ادامه تحصیل، مسکن و ازدواج این دانشجویان در نظر میگیرد.
کد خبر: ۵۵۹۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۴ - 30November 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، «منصور دهقان» رئیس دانشگاه فرهنگیان یزد امروز در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه دراین دانشگاه برگزار شد به جایگاه دانشگاه فرهنگیان یزد در زمینه های علمی، فرهنگی و آموزشی اشاره کرد و اظهار داشت: این دانشگاه در زمینه فرهنگی از دانشگاه های برتر کشور است و در زمینه علمی نیز توانسته ۴۰ دانشجوی موفق و پذیرفته شده در طرح شهید رضایی بنیاد نخبگان تربیت کند.
 
وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان دانشگاه ماموریت محور است افزود: ماموریت آن تربیت معلم تراز جمهوری اسلامی است. مهمترین رکن جامعه آموزش و پرورش است و مهمترین رکن آموزش و پرورش نیز معلم است لذا نقش دانشگاه فرهنگیان به این علت که متولی تربیت معلمان است از اهمیت بالایی برخوردار است.
 
دهقان افزود: دانشگاه فرهنگیان یزد مانند سایر دانشگاه‌های کشور دارای دو پردیس خواهران و برادران است و در حال حاضر ۲۰۰۰ دانشجو در ۱۰ رشته کارشناسی پیوسته تحصیل می‌کنند و ۵۰۰ مهارت آموز که فارغ التحصیلان برتر دانشگاه‌ها و اکثرا در دوره‌های ارشد و دکترا هستند مشغول به مهارت آموزی هستند که پس از مدت یک سال به عنوان معلم مشغول به خدمت می‌شوند.
 
وی ادامه داد: در دانشگاه فرهنگیان از سال ۹۱ که مراکز تربیت معلم تجمیع و تبدیل به دانشگاه فرهنگیان شد تا به الان ۴۰۰۰ مهارت آموز و۳۰۰۰ دانشجوی کارشناسی پیوسته فارغ التحصیل شده اند. امسال نیز ۵۰۰ دانشجو در سطح استان یزد به این دانشگاه راه یافتند.
 
رییس دانشگاه فرهنگیان یزد گفت: خوشبختانه دانشگاه فرهنگیان یزد به مانند آموزش و پرورش استان از جایگاه خوبی برخوردار است و در همه زمینه‌ها به ویژه در بعد فرهنگی جز دانشگاه‌های برتر کشور است و در دو سال اخیر دانشجو معلمان این دانشگاه موفق به کسب رتبه اول بین دانشگاه‌های کشور شدند.
 
دهقان ادامه داد: در سال جاری ۴۰ نفر از دانشجویان این دانشگاه توانستند در طرح شهید «وزوایی» بنیاد نخبگان پذیرفته شوند؛ که این دانشجویان در حوزه‌های مختلف علمی به دانشگاه کمک میکنند، بنیاد نخبگان نیز متقابلا امتیاز‌های خاصی برای ادامه تحصیل، مسکن و ازدواج این دانشجویان در نظر میگیرد.
 
دهقان در بخش دیگری از سخنان خود از راه اندازی فصلنامه علمی تخصصی مطالعات بین رشته‌ای در آموزش خبر داد که به زودی اولین شماره آن منتشر خواهد شد.
 
وی همچنین از برگزاری همایش ملی آموزش علوم تجربی در سطح کشوری خبر داد و گفت: شرکت کنندگان تا ۱۱ دی ماه مقالات خود را ارائه میکنند و پس ازداوری در تاریخ ۱۱اسفند ماه و با حمایت دانشگاهها، آموزش و پرورش و صداوسیما، این همایش برگزار خواهد شد.
 
دهقان گفت: ۲۱ و ۲۲ آذرماه نیز دوره توانمند سازی و دانش افزایی برای ۱۵۰ نفر از دبیران صنفی رفاهی با حضور مقامات ارشد دانشگاه‌های فرهنگیان کشور و مسئولین استان را پیش رو داریم که در محل تالار فرهنگیان برگزار خواهد شد.
 
دهقان اظهار کرد: از دیگر طرح‌هایی که دانشگاه فرهنگیان سعی بر اجرای آن در این دانشگاه دارد تقویت دانشجو معلمان در حوزه منظومه آثار شهید مطهری است که با محتوای آثار این شهید آشنا بشوند و در این زمینه تفاهم نامه‌های همکاری نیز با نهاد‌های مختلف صورت گرفته است.
 
رییس دانشگاه فرهنگیان گفت: در طرح جهاد تربیتی دانشجو معلمان ما با حضور در مناطق محروم به دانش آموزان محروم از تحصیل آموزش می‌دهند که تا به الان و در سه فازی که این طرح صورت گرفته است ۴۰۰۰ دانش آموز از نعمت آموزش برخوردار شدند.
 
رییس دانشگاه فرهنگیان در ادامه‌ی این نشست از برگزاری یادواره شهدای دانشجو معلم خبر داد و به معرفی دیگر اقدامات صورت گرفته از جمله راه اندازی موزه اسناد و مفاخر دانشگاه فرهنگیان، ایجاد تشکل و انجمن‌های دانشجویی، فعالیت‌های فرهنگی مشق عشق، دوشنبه‌های قرانی، برنامه و مسابقات ورزشی پرداخت و به سوالات خبرنگاران پاسخ داده شد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها