دستگیری یک مرد آمریکایی به خاطر دور زدن تحریم‌های ایران

وزارت دادگستری آمریکا یک شهروند این کشور را به خاطر نقض تحریم‌های ایران، تحت پیگرد قانونی قرار داده است.
کد خبر: ۵۵۹۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۶ - 30November 2022

دستگیری یک مرد آمریکایی به خاطر دور زدن تحریم‌های ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، به نقل از سی ان بی سی، وزارت دادگستری آمریکا یک مرد اهل ایالات آلابامای این کشور را به نقض تحریم‌های آمریکا و تلاش برای فروش تجهیزات صنایع نفتی و گازی به ایران متهم کرده است.

ری هانت ۶۹ ساله، اهل مدیسون کانتی، در آلاباما متهم به توطئه برای نقض تحریم‌ها، گمراه کردن دولت آمریکا، قاچاق کالا و دست‌کاری اسناد مربوط به مقصد شده است. در صورتی که اتهام وی در دادگاه ثابت شود، به پرداخت تا یک میلیون دلار جریمه و ۲۰ سال زندان محکوم خواهد شد.» دستگیری یک مرد آمریکایی به خاطر دور زدن تحریم‌های ایران «هانت» زاده ایران است و نام دیگر وی عبدالرحمان هنتوش یا رحمان نتوش، از سوی دادگاه عنوان شده است.

بر اساس ادعای دادگاه آمریکا، وی در سال ۲۰۱۷ برنامه دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران را با انتقال برخی کالا‌های نفتی از آمریکا به ترکیه و سپس امارات و نهایتا ایران آغاز کرده است. نخستین جلسه دادگاه هانت روز سه‌شنبه برگزار شده است.

از سال ۱۹۹۵ و بر اساس قانون ابلاغ‌شده از سوی بیل کلینتون، رئیس‌جمهور وقت آمریکا انتقال تجهیزات مربوط به صنایع نفتی به ایران ممنوع شده است. از آن زمان به بعد تمام روسای جمهور آمریکا این قانون را تمدید کرده‌اند.

پایان پیام /۹۳۳

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار