وزیر آموزش و پرورش:

همه عناصر مدیریتی و اجرایی برای نظام تعلیم و تربیت مسئولند

نوری در جریان سفر به استان یزد با حضور در شورای آموزش و پروش یزد گفت: برای نظام تعلیم و تربیت، باید فضا و امکانات فراهم باشد و همه عناصر مدیریتی و اجرایی در این خصوص مسئولند.
کد خبر: ۵۵۹۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹ - 01December 2022

وزیر آموزش و پرورش: نظام آموزشی کشور نیازمند تقویت زیرساخت‌هاست/ وجود ۸ هزار مدرسه کانکسی در کشوربه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «یوسف نوری» وزیر آموزش و پرورش پیش از ظهر امروز (پنج‌شنبه) در جریان سفر خود به استان یزد با حضور در شورای آموزش و پرورش یزد، با اشاره به اهمیت دستاورد‌های انقلاب اسلامی، اظهار داشت: دشمن از نفوذ نظامی ناامید شده است و در عصر حاضر قصد دارد با دگرگونی آموزش، به نظام جمهوری اسلامی ایران ضربه بزند.  

وی نقش آموزش و پرورش و کادر آموزشی در مقابله با فتنه‌های اخیر دشمنان دین و نظام اسلامی را حائز اهمیت و حساس دانست و افزود: شیوع ویروس کرونا و بعد از آن تعطیلی مدارس همه از جمله زمینه‌های ایجاد شده برای به عقب رانده شدن نظام آموزشی است.  

وزیر آموزش و پرورش تحقق سند تحول بنیادین را لازمه توسعه اجتماعی و فرهنگی کشور عنوان کرد و گفت: برای نظام تعلیم و تربیت، باید فضا و امکانات فراهم باشد و همه عناصر مدیریتی و اجرایی در این خصوص مسئولند.  

نوری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نظام آموزشی کشور نیازمند تقویت زیرساخت‌های لازم است، تصریح کرد: در حال حاضر هشت هزار مدرسه کانکسی در کشور داریم.  

وی تکمیل طرح‌های نیمه تمام خیّری را اولویت جدی وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت: ما باید در سه حوزه نیروی انسانی به‌وسیله جذب معلم، اصلاح منابع درسی مدارس و آموزش خانواده‌ها اقدامات جدی برنامه ریزی و اجرایی کنیم.  

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش باید علاوه بر دغدغه ذهنی به اولویت اجرایی تبدیل شود، خاطرنشان کرد: الگوی توسعه‌ای نظام آموزشی با یک محوریت مشخص باید توسط استان‌ها تدوین و به صورت آزمایشی اجرا شود.  

نوری جبران کمبود‌های نیروی انسانی را از دیگر اولویت‌های اجرایی وزارت آموزش و پرورش دانست و بیان کرد: تعهدات وزارت آموزش و پرورش در پروژه‌های خیّری در آینده‌ای نزدیک پرداخت می‌شود.  

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار