مراسم بزرگداشت شهید «فرهاد شاهچراغی» در شیراز برگزار می‌شود

مراسم میهمانی لاله‌های زهرایی این هفته با محوریت گرامیداشت شهید «فرهاد شاهچراغی» ‌امروز در قطعه شهدای گمنام دارالرحمه شیراز خواهد شد.
کد خبر: ۵۵۹۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷ - 01December 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، مراسم میهمانی لاله‌های زهرایی این هفته با محوریت گرامیداشت شهید «فرهاد شاهچراغی» غروب امروز پنجشنبه 10 آذر پیش از نماز مغرب و عشا در قطعه شهدای گمنام دارالرحمه شیراز می‌شود.

در مراسم امروز ‌«حسن پورحسن» به مدیحه‌سرایی خواهد پرداخت و قرائت زیارت عاشورا نیز انجام خواهد شد.

‌فرهاد شاهچراغی چهارده فروردین ۱۳۴۱ در شهر شیراز دیده به جهان گشود و کودکی خود را در همسایگی بارگاه ملكوتی حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) سپری کرد.

وی تحصیلات خود را تا سال سوم دبیرستان ادامه داد اما با شنیدن اولین زمزمه‌های انقلاب دل به دریای انقلاب زد و در تظاهرات و راهپیمایی‌های ضد رژیم شرکت کرد و با تكثیر و به سبب توزیع اعلامیه‌های امام بارها مورد تعقیب، بازداشت و ضرب و شتم نیروهای ساواک قرار گرفت.

پس از پیروزی انقلاب و همزمان با آتش افروزی‌های ضدانقلاب در غرب وی پس از گذراندن دوره كماندویی راهی كردستان شد و سپس به سردشت رفت.

‌شاهچراغی با آغاز شعله‌های جنگ تحمیلی در سمت فرماندهی عملیات ایستگاه هفت آبادان به جهاد با دشمن بعثی پرداخت و در این عملیات مورد اصابت چند تركش قرار گرفت و به اهواز و از آنجا به شیراز انتقال یافت. پس از بهبودی نسبی بار دیگر به جبهه بازگشت و در سمت فرماندهی در عملیات ثامن الائمه شركت كرد و در ادامه بار دیگر راهی كردستان شد و فرماندهی سپاه بوكان را به عهده گرفت‌.

سردار ‌شاهچراغی سرانجام در ۱۳ آذر ۱۳۶۰ در حالی كه به عنوان فرمانده گردان انجام وظیفه می‌كرد در حدفاصل بانه و  سردشت برای آوردن یكی از نیروهای زخمی تحت امر به سمت دشمن بازگشت كه مورد اصابت تیر خشم دشمن قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل شد.

 پیكر مطهر شهید شاهچراغی با شكوه تمام در شیراز تشییع و در گلزار شهدای دارالرحمه شیراز به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار