با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار گیلان صورت گرفت؛

بازگشایی سالن تئاتر سردار جنگل رشت پس از 17 سال تعطیلی

مجموعه تئاتر سردار جنگل رشت پس از 17 سال تعطیلی، با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار گیلان بازگشایی شد.
کد خبر: ۵۵۹۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۵ - 01December 2022

بازگشایی سالن تئاتر سردار جنگل رشت پس از 17 سال تعطیلیبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، مجموعه تئاتر سردار جنگل رشت که به مدت ۱۷ سال با تعطیلی مواجه بود عصر امروز پنجشنبه با حضور «محمد مهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و «اسدالله عباسی» نماینده عالی دولت در گیلان بازگشایی شد.

همچنین در آستانه صد و یکمین سالروز شهادت میرزاکوچک جنگلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار گیلان با حضور بر مزار این روحانی مبارز در سلیمانداراب رشت ضمن قرائت فاتحه و نثار گل به مقام شامخ این شهید استعمارستیز ادای احترام کردند.

در ادامه سفر یک روزه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به گیلان، آیت‌الله «فلاحتی» نماینده، ولی فقیه در گیلان به‌همراه «عباسی» استاندار از عملیات تکمیل کتابخانه مرکزی رشت نیز بازدید و در جریان روند اقدامات قرار گرفتند.

«اسدالله عباسی» استاندار گیلان در این بازدید با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم به اتمام کتابخانه مرکزی رشت به عنوان بزرگترین کتابخانه عمومی شمال کشور در جمع خبرنگاران اظهارداشت: این کتابخانه قرار است تا پایان سال بهره‌برداری شود، به نام شهید روحانی و مبارز «میرزاکوچک جنگلی» که روحیه‌ای انقلابی و بسیجی داشت، نامگذاری و مزین می‌شود.

وی ضمن گرامیداشت سالروز شهادت میرزا کوچک جنگلی، تصریح کرد: دبیرخانه دائمی کنگره بین‌المللی این شهید روحانی با هدف بازشناسی شخصیت معنوی و انقلابی، معرفی ابعاد شخصیتی شهید میرزا کوچک جنگلی همچون روحیه مبارزاتی، اسلام خواهی، عدالت‌خواهی، استقلال طلبی، توجه به تمامیت ارضی و سازش ناپذیر بودن و نیز بیان واقعیت‌های نهضت جنگل به نسل جدید در کتابخانه مرکزی رشت مستقر خواهد شد.

کنگره بین‌المللی شهید میرزا کوچک جنگلی، اجلاسیه رشت، امروز (پنجشنبه) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده، ولی فقیه در استان، استاندار گیلان، جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم در تالار مرکزی این رشت برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار