معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده:

زنان ایران اسلامی در جنگ نرم از هویت زن مسلمان دفاع می‌کنند

«خزعلی» گفت: اگر در جنگ سخت مردان در خط مقدم هستند و زنان پشتیبان، در جنگ نرم زنان و خانواده در خط مقدم هستند و مردان باید از زنان پشتیبانی کنند تا در این خط مقدم بمانند و از اصالت، هویت و حریم یک زن مسلمان دفاع کنند.
کد خبر: ۵۵۹۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۶ - 01December 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «انسیه خزعلی» معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، در اجتماع بانوان قرآنی مشهد و تجلیل از پیشکسوتان قرآنی که شامگاه امروز در تالار شهر مشهد برگزار شد، اظهار داشت: شاید ما حضرت زینب (س) را که اسوه صبر، جهاد و پایداری هستند بیشتر با صبر و استقامت ایشان بشناسیم و این باعث شده که ابعادی چون، مثبت‌نگری، امیدواری، تسلیم حق بودن و حق جستن، بعد زیبا دیدن و رضا به رضای الهی، حضرت پنهان بماند.

وی ادامه داد: کسی که دل به خدا سپرده و با او معامله کرده و برای او حرکت کرده جز خیر و نیکی از جانب او نمی‌بیند، لذا همه سختی‌ها را بابی برای رسیدن به رضوان حق می‌داند.

خزعلی افزود: این صبر در واقع بابی است که در کربلا نمایش داده می‌شود و بعد از کربلا شکوفا می‌شود و در طول تاریخ تاکنون باب دیگری از زینب (س) در جهان ما رخ می‌نماید و آن جهاد، تبیین و روشنگری است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ابراز داشت: این بعد خردورزی و تدبیرگری حضرت بود که با جهاد تبیین و روایتگری صحیح آنچه به غلط از اهل‌بیت در میان مردم شایع شده بود را بازگرداند و شامی را که معروف به لعن علی (ع) بود به مادحین و ثناگویان علی (ع) و خاندان آل‌الله تبدیل کرد.

وی تصریح کرد: حضرت زینب (س) در چند جبهه حضور یافت، حضرت در جبهه جنگ سخت به عنوان پشتیبان، روایتگر، هدایتگر، جهت‌ده، نگهدارنده پشت جبهه و مشوق بود و در جهاد پس از عاشورا به‌عنوان پرستار بود و در روزهای بعدتر در مواجهه با یزید چه در خطابه و چه در اجابتش در هر دو نهایت بلاغت و فصاحت را برای رساندن حق به کار می‌گیرد و بسیار زیبا صحنه را برمی‌گرداند، به‌گونه‌ای که یزید از ماندن حضرت زینب (س) در شام هراسان است.

خزعلی بیان داشت: صحنه‌ای را که حضرت زینب (س) ترسیم نمود، لحظه‌لحظه آن در ۴۴ سال تاریخ انقلاب اسلامی قابل مشاهده است. امروز در سخت‌ترین جنگ که جنگ نرم نام گرفته است، ایستاده‌ایم. امروز زنان در خط مقدم جنگ نرم هستند. اگر در جنگ سخت مردان در خط مقدم هستند و زنان پشتیبان، در جنگ نرم زنان و خانواده در خط مقدم هستند و مردان باید از زنان پشتیبانی کنند تا در این خط مقدم بمانند و از اصالت، هویت و حریم یک زن مسلمان دفاع کنند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: باید با ظرافت از خباثت‌های دشمن فاصله گرفت، اما از شیوه‌های دشمن برای آگاهی‌بخشی، شناساندن و روشنگری استفاده کرد. دشمن می‌داند از راه اقتصادی با وجود تحریم‌ها و از طریق نظامی نمی‌تواند نقشه‌های خود را عملی سازد، لذا اذهان، افکار، ادراک و نوع نگاه را هدف قرار داده لذا وظیفه شما قرآنیان از همه سنگین‌تر است. براساس روایات داریم که وقتی فتنه‌ها از هر سو شما را فرا گرفت، به سوی قرآن بشتابید.

وی ادامه داد: باید مفاهیم قرآن را به کودکان بیاموزیم، زیبایی‌های قرآن، نکات کلیدی و اثرگذار قرآن را به زبان روز که نوجوان ما درک کند باید منتقل کنیم. حفظ و قرائت قرآن بسیار ارزشمند است و خداوند اجر زیادی در آن قرار داده است، اما زنده کردن دل‌ها به قرآن بالاتر از اینهاست، لذا به تدبر در قرآن توصیه شده است. تدبری که حرکت‌زا باشد و جامعه را قرآنی کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها