امام جمعه رشت:

ایرانی باغیرت به زیاده‌خواهی‌های آمریکا باج نمی‌دهد

آیت‌الله «فلاحتی» با بیان اینکه ایرانی باغیرت حاضر به باج دادن به زیاده‌خواهی‌های آمریکا نیست، گفت: هیچ ایرانی باغیرتی به زیاده خواهان باج نداده و نخواهند داد البته آمریکایی‌ها به یک بار باج هم قانع نیستند.
کد خبر: ۵۵۹۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸ - 02December 2022

ایرانی باغیرت به زیاده‌خواهی‌های آمریکا باج نمی‌دهدبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، آیت‌الله «رسول فلاحتی» امام جمعه رشت ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام خمینی (ره) رشت با اشاره به سالروز شهادت روحانی مبارز گیلانی «میرزاکوچک جنگلی» اظهار داشت: این مرد بزرگ و جوان علیه دو قدرت استعمارگر انگلیس و روس قیام کرد و با استقامت و مبارزه خود شاهکار تاریخی کرد.

نماینده، ولی فقیه در گیلان با اشاره به غربت زیادی که «میرزاکوچک خان جنگلی» متحمل شد، تصریح کرد: امسال کنگره بین‌المللی میرزاکوچک این مرد بزرگ ایرانی و روحانی آزاده خواه برگزار شد اگر چه کنگره بدی نبود، اما جایگاه او والاتر است.

امام جمعه رشت به روز جهانی معلولان اشاره و بیان کرد: با تبریک به این عزیزان، مسئولان به این قشر عزیز توجه ویژه داشته باشند و به مسائل و مطالبات آنان توجه ویژه داشته باشند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به روز دانشجو در هفته پیش رو، افزود: دانشجو و دانشگاهیان قشر برگزیده جامعه هستند این‌ها امید آینده کشور و پاره دل ملت هستند و دانشجو یک روشنفکر مسلمان و متمدن است بنابراین باید آگاهانه برخورد کرده و فرصت‌ها و تهدید‌ها را بشناسد.

وی با بیان اینکه دشمنان ما نیز بر توانایی دانشجویان ایرانی مبنی بر رشد و تعالی ایران عزیز اذعان داشته و این موضوع آنان را برآشفته است، گفت: بدخواهان و دشمنان درصدد هستند تا فضای دانشگاهی را وارد مباحثی غیر متعالی سوق دهد تا دانشگاه راه پیشرفت خود را متوقف کند.

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان با اشاره به سالروز شهادت حضرت زهرا (س) به یک روایت، ابراز داشت: هر روز بعد از نماز صبح به رسول‌الله (ص) و دخت مکرم ایشان سلام بدهید چراکه فرشتگان سلام ما را به این بزرگواران می‌رساند.

امام جمعه رشت بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با بسیجیان در پنجم آذرماه را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: بسیج، مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که بر گلدسته‌های رفیع آن، اذان شهادت و رشادت سَر داده‌اند.

نماینده، ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه برخی‌ها می‌گویند برای رفع اغتشاشات، مشکل را باید با آمریکا حل کرده و صدای ملت شنیده شود، گفت: مشکل با نشستن و مذاکره کردن با آمریکایی‌ها اگر قرار بود حل شود که ایران بار‌ها به تعهدات خود عمل کرده، اما آمریکایی‌ها همواره زیر تعهدات خود زده است، پس مذاکره مشکل را حل نکرده بلکه آمریکا دنبال باج گرفتن است.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر اینکه هیچ ایرانی حتی اگر موافق جمهوری اسلامی نباشد، اما هرگز حاضر به باج دادن به زیاده‌خواهان نیست، تصریح کرد: هیچ ایرانی باغیرتی به زیاده خواهان باج نداده و نخواهند داد البته آمریکایی‌ها به یک بار باج هم قانع نیستند.

وی خطاب به آن‌هایی که مانند کبک سر خود را در برف فرو برده‌اند و دنبال مذاکره هستند، گفت: مگر ما در دولت گذشته پای میز مذاکره ننشستیم و پایبند تعهدات نبودیم؟! آن‌هاکدام تعهد خود را عملی کردند که این افراد چشم به آن‌ها دو‌خته‌اند؟ مگر نه این است که روز به روز بر تحریم‌ها افزودند؟

امام جمعه رشت خطاب به آن‌هایی که می‌گویند صدای ملت را بشنوند بیان داشت: صدای رعدآسای ملّت در سیزدهم آبان امسال بلند شد؛ شما باید صدای ملّت را بشنوید، مگر از تشییع پیکر شهید سلیمانی چقدر گذشته، آن جمعیّت عظیم صدای ملّت ایران بود، آن تشییع پیکر ده میلیونی یا شاید به یک معنا بیش از ده میلیونی صدای ملّت ایران بود.

وی با بیان اینکه امروز تشییع پیکر شهدا صدای ملّت ایران است، افزود: در مراسم تشییع خیل جمعیّت مردم راه می‌افتند علیه تروریست، علیه اغتشاشگر شعار می‌دهند و این صدای ملّت است، شما چرا صدای ملّت را نمی‌شنوید؟

نماینده، ولی فقیه در گیلان با اشاره به برخی مسائل موجود در بازار خطاب به دستگاه‌های نظارتی گفت: بازار را نظارت کنید صد‌ها قلم جنس شب و روز در حال افزایش قیمت هستند و دلالان با ناجوانمردی در حال برهم زدن ثبات اقتصادی است لذا دستگاه‌های نظارتی باید به سرعت و پی در پی نظارت کنند تا مردم بیش از این آزار نبینند.

امام جمعه رشت با اشاره به کاهش نزولات آسمانی و تاکید بر اینکه آب نیز باید مدیریت شود تصریح کرد: نباید کشاورزان متحمل مشکل شده و افزایش قیمت‌ها در روند کشت نباید کشاورزان را دچار آسیب کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها