فرمانده آماد و پشتیبانی نیروی دریایی ارتش:

نیروی دریایی ایران بر اساس راهبردهای متناسب با شرایط کشور پیش می‌رود

امیر «محمدی» گفت: فعالیت‌ها و مجاهدت‌های نیروی دریایی ایران براساس راهبردهای متناسب با شرایط کشور در دوران دفاع مقدس، دوران سازندگی و دوران شکوفایی است.
کد خبر: ۵۵۹۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷ - 02December 2022

نیروی دریایی ایران بر اساس راهبردهای متناسب با شرایط کشور پیش می رودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، امیر «علیرضا محمدی» فرمانده آماد و پشتیبانی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اصفهان به مناسبت روز نیروی دریایی ارتش، اظهار داشت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس، راهبرد عدم غافلگیری در مقابل دشمن با رصد تحرکات، تجهیزات و تهیه طرح های عملیاتی را دنبال کرد.

وی بیان کرد: با شروع جنگ تحمیلی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با حمله پیش‌دستانه باعث غافلگیری عراق شد به طوری که در سه عملیات بیش از ۷۰ درصد توان نیروی دریایی دشمن از بین رفت.

فرمانده آماد و پشتیبانی نیروی دریایی ارتش عنوان کرد: حفظ سیاست دریایی و جلوگیری از هر گونه تحرک دشمن در دریا، قطع خطوط مواصلاتی عراق و جلوگیری از صادرات نفت از طریق دریا و بازنگهداشتن و تامین امنیت خطوط مواصلاتی خودی از دیگر راهبردهای دوران دفاع مقدس است.

امیر محمدی افزود: نداجا در طول هشت سال دفاع مقدس با این راهبردها و بکارگیری یگانهای شناور، پروازی، تکاوران و تفنگداران دریایی، ایستگاه های راهداری و شنودی خود بیش از ۲۵ عملیات مختلف را طرح ریزی و اجرا کرد.

وی مطرح کرد: برقراری سیادت جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس و تنگه هرمز، حفظ مرزهای آبی و جزایر کشور، تامین امنیت خطوط مواصلاتی دریایی کشور و ممانعت از قطع صادرات نفت به عنوان شاهرگ حیاتی اقتصاد کشور در طول جنگ، حفاظت از منابع حیاتی و منافع در دریا، همکاری با سایر نیروهای مسلح در دفع تجاوز دشمن بعثی، شکست کامل نیروی دریایی رژیم متجاوز عراق پس از ۶۷ روز از آغاز جنگ تحمیلی و قطع خطوط مواصلاتی و محاصره دریایی دشمن را از دیگر دستاوردهای حاصل از راهبردهای نداجا در دوران دفاع مقدس است.

فرمانده آماد و پشتیبانی نیروی دریایی ارتش جمهوی اسلامی با اشاره به اینکه نیروی دریایی علاوه بر ماموریت‌های نظامی ماموریت توسعه در سواحل مکران را بر عهده دارد که اشتغال پایدار فراهم می‌شود، اضافه کرد: دسترسی به نفت، قرار گرفتن در خطوط مواصلاتی اقتصادی در آب های اقیانوس هند و تنگه های راهبردی هرمز، مالاکا، باب المندب و کانال سوئز ضرورت حضور نیروی دریایی ایران در عرصه آب های اقیانوس هند برای دستیابی به اهداف ملی را ایجاب می کند.

امیر محمدی با بیان اینکه پس از جنگ و با آغاز دوران سازندگی، بازسازی و تجدید قوا در بخش های مختلف نیروی دریایی احساس می شد، ابراز داشت: حفظ و بهینه سازی وضعیت موجود، نوسازی و بومی سازی سامانه های مختلف، طراحی و ساخت سامانه های جدید و آینده نگری نیازهای نیروی دریایی به عنوان راهبرد اصلی دنبال شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار