امام جمعه موقت شاهرود مطرح کرد؛

نارضایتی عمومی و کشته‌سازی، مهمترین راهبرد آمریکا در ایران

حجت‌الاسلام «عبداللهیان» گفت: ایجاد خشونت‌های افراطی و نارضایتی عمومی و کشته سازی، مهمترین راهبرد آمریکا است.
کد خبر: ۵۵۹۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰ - 02December 2022

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین «حمید عبداللهیان» امام جمعه موقت شاهرود در خطبه‌های این هفته نمازجمعه شاهرود به میزبانی مسجد مدرسه قلعه با بیان اینکه زندگی کوتاه حضرت فاطمه (س) مملو از صبر و ایستادگی است، اظهار داشت: کسانی که شعار زن زندگی آزادی می‌دهند باید بدانند که اسلام نخستین بار این شعار را ثبت کرده است، چرا که زن در اسلام به معنای رهایی از فساد و فحشاء است.

وی با بیان اینکه زن نماد رهایی و آزادگی از تعلقات دنیوی است، افزود: اسلام الگوهایی را از زن به جامعه معرفی کرده که در تربیت فرزند حضرت فاطمه و فرزندان شأن امام حسن (ع) و امام حسین (ع) مصداق آن هستند در شوهر داری سیره فاطمی و علوی، و در حضور در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی الگوی تبیین فاطمی مطرح است.

امام جمعه موقت شاهرود با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) در صحنه‌های جهاد الگو بودند و هیچ‌گاه عفاف و حجاب ایشان مانع حضورشان در عرصه‌های مختلف نشد، افزود: متأسفانه ما آنطور که باید و شاید حضرت فاطمه زهرا (س) را نمی‌شناسیم.

حجت‌الاسلام عبداللهیان در ادامه سخنان خود با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع بسیجیان، ابراز داشت: معظم‌له در چند سخنرانی اخیر توصیه کرده‌اند که همه مردم اسناد لانه جاسوسی را بخوانند همچنین مدیران آموزش و پرورش فرازهایی از آن را در کتاب‌های درسی بگذارند که البته این کار را صورت نداده‌اند اما چرا ایشان تا این میزان بر موضوع تاکید دارند؟

وی افزود: در یکی از این اسناد آمده است که در سال ۵۸ آمریکایی‌ها نوشته‌اند ما می‌خواهیم برای ایرانی تلاش کنیم که میانه رو باشد و البته میانه روی در فرهنگ آمریکا با میانه روی ذهن ما، متفاوت است چرا که این میانه روی به معنای وابستگی به غرب است.

امام جمعه موقت شاهرود با بیان اینکه آمریکایی‌ها در سندشان مکتوب کرده‌اند که ما می‌خواهیم در کشور ایران، ملی گرایان مخالف روحانیت تسلط داشته باشند، گفت: آمریکایی‌ها ۴۳ سال قبل اعلام کرده‌اند که قصد دارند طریق نفوذ را در ایران امتحان کنند و لذا سال‌ها است که کلید واژه‌های سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی با نفوذ پیوند خورده است.

حجت‌الاسلام عبداللهیان با بیان اینکه نفوذ در بدنه دولت نفوذ در بدنه دستگاه‌های اجرایی، نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان و بخش‌های صنعتی و … هدف دشمنان بوده است، تاکید کرد: آمریکا در اسناد خودش اعلام کرده که خط خود را در قبال ایران معین و هدف گذاری کرده و در این ۴۳ سال برای این هدف گام برداشته است.

وی افزود: آمریکایی‌ها در اسناد به دست آمده اشاره کرده‌اند که ما برنامه داریم تخریب و ایجاد بلوا و آشوب در ایران از طریق نارضایتی‌های منطقه‌ای و شهری را راه بیندازیم همچنین ایجاد نفاق و چند دستگی در بین موثران و کادر مدارس، ایجاد خشونت‌های افراطی که موجب نارضایتی عمومی از طریق کشته سازی شود، از برنامه‌هایشان است تا نگذارند آتش فتنه با چله سازی، خاموش شود.

امام جمعه موقت شاهرود با بیان اینکه نکته مهمی که در سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع بسیجیان بود تمثیل و استفاده ایشان از آیه قرآن کریم بود که در جنگ احد نازل شد، ابراز کرد: در جنگ احد دشمنان وارد قلمرو اسلامی شدند و در کنار مدینه و دولت اسلامی نبی اکرم (ص) جنگ را برپا کردند و اصحاب خاص پیامبر (ص) را به شهادت رسانده و بسیاری را جانباز و شهید کردند.

حجت‌الاسلام عبداللهیان با بیان اینکه دشمنان در این جنگ فشار روانی را وارد کرده و جو سازی کردند تا کار به جایی رسیده که برخی احساس ترس و هراس و سستی کردند و فکر کردند همه چیز تمام شده است، گفت: در این زمان بود که آیه نازل شد و خداوند فرمود «نه سست شوید و نه غمناک چرا که اگر شما ایمان داشته باشید دست برتر را دارید» و این چکیده مهمترین فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع بسیجیان بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار